As Cruel As School Children - Gym Class Heroes

image24
Jag laddade ner det här albumet (gah, pinsamt, men så är det..) därför att jag tyckte den enda låten jag hade hört med Gym Class Heroes, Cupid's Chokehold, var så jävla bra. Dock brukar inte album leva upp till sin hitlåt och framförallt inte album i den här genren. MEN; det här albumet är fan det bästa jag hört på länge. Så därför kommer nu en text som totalt hyllar As Cruel As School Children.


Första låten på skivan, The Queen And I, får mig att vilja dansa. Dansa, dansa, dansa. En så jävla bra öppning på en skiva, så sjukt bra låt. Sedan följer spår efter spår i samma klass. Den enda som egentligen inte når upp till de andra låtarnas höga klass är Viva La White Girl, som är en ganska ointressant låt om en tjej som blir hög.. typ.


På hip hop-skivor brukar jag ha jävligt svårt för allt tramsigt mellansnack de ska hålla på med. "Blam, blam, shit gangstah i'm soo fuckin high right now, shit, bitch" typ. Men Travis McCoy kör Spoken Word (!!!) där de andra har larviga gangsteruppgörelser - och han vinner mitt hjärta om och om igen. Han läser upp en berättelse på rim och jag smälter. Eller, fan, smälter är inte rätt uttryck, för det är inte nån smörig kärleksdikt han läser, men jag vet inte hur jag ska förklara min reaktion på annat sätt. Men Sloppy Love Jingle 1, 2 och 3 är nästan det bästa på hela skivan.


En låt som jag känner igen mig själv i nåt förbannat är New Friend Request som handlar om hur han desperat försöker ragga på en tjej på Internet. Seriöst, jag trodde inte hiphopartister hade det problemet, men han beskriver det så sjukt bra att jag inte tvivlar på att han varit med om det.


I check my inbox 10 times and there ain't nothing

You probably busy doing something sexy

I just hope I'm in your thoughts next time you log in


Seriöst. Grabbar, ni får tio av tio från mig. Albumet har fått mig att vakna upp i det svenska höstmörkret. Jag vill inte sitta och deppa - jag vill dansa. Till Gym Class Heroes.

image25
<3 <3

So take a step back

And a breath in

Let it out now

Put your chin up

You can do it tiger

You a man now

And in your dream it's time to do the best you can now


So break ourselves down

And build ourselves up in disappointment

How fragile we are

So fragile we are, we just don't show it

Shake up this town

And shoot down the stars for our enjoyment

So sexy we are

So sexy we are, we just don't know it

1 julia:

skriven

jag tycker att han är söt ! han som borstar tänderna the whole time ! fika snart?

Kommentera här: