nostalgia.

gårdagen blev riktigt slitsam. efter att ha spenderat lördagskvällen hos linus tillsammans med fred, lisa, a-lo, jocke ringsgård och hans tjej samt arvid och hans polare var både jag och lisa lagom slitna när vi vaknade i hennes säng på björnkärrsgatan på söndagsmorgonen. vi kokade kaffe och te och läste en bok om världens 100 underverk (herregud, man måste resa mer. gah) promenerade vi till donken och åt frukost. sedan följde lisa mig till min korridor och där började jag plocka ner alla saker i plastpåsar.

det känns lite som ett nederlag att flytta hem igen, även om det inte är så egentligen. när jag plockade ihop "alla" mina saker kändes det som att det var igår jag stod i rummet och ställde dit dem. misslyckades jag med min hemifrån-flytt?

stina var också i ryd så hon kom och gjorde mig sällskap när huvudvärken tog överhanden. av oklar anledning (ryktet säger att bob var törstig) så råkade vi öppna det högra kylskåpet - och världens värsta liklukt slog emot oss. vi stängde igen så fort vi kunde men det var försent. ruttnat, kvarlämnat kött och fiskbitar gjorde sitt och hela korridoren luktade lik. misslyckat! (och ganska skönt att flytta därifrån.. hmm)

när vi till sist kom hem med alla grejer möblerade vi om julias rum (schhh säg inget, hon ska överraskas när hon kommer hem!). vi ställde in min säng där så inatt sov jag i min egen säng för första gången på flera månader. nostalgiskt!

en annan nostalgisk sak är detta:




lisas arvids och min mata-änder dag. den dagen vi fick tre påsar med brödrester från hemköp i norrköping till änderna, och den dagen då det var två glassar till priset av en. när vi hittade varsin skottkärra och hade skottkärrsrejs på isen, och när vi bröt oss in i en byggarbetshusvagnsgrej (den var öppen faktiskt). lisas mamma bjöd på bullar. mycket fin dag, mycket vackra bilder. på den översta bilden sitter lisa och arvid och låssas vara ihop utanför linden för att se hur folk skulle reagera. på den nedre ser man den vita köttbullen mata änderna och en avvaktande arvid i bakgrunden.

aaw!

igårkväll träffade jag förresten olivia!  helt underbart, vi gick en promenad, satt på vårt vanliga skvallerberg och diskuterade huruvida vi trodde mattias är duktig på att inreda eller inte.

Kommentera här: