THÅSTRÖM!!

i fredags fick jag min julklapp. eller, jag fick biljetterna till julklappen på julafton förstås, men i fredags var det äntligen dags. det var nämligen THÅSTRÖM som spelade i sporthallen!

förra årets julklapp skulle ju vara en upplevelse och det var något både ola och jag tog hårt på. av mig fick han två biljetter till bob hund på cirkus den 2:e maj och jag fick alltså de här biljetterna av honom.

och vad kan jag säga?? det var GRYMT!!!! jag grät och kände mig som världens töntigaste groupie när han spelade "alla vill till himmelen" och "var är vargen". underbart! pappa var på bob dylan i jönköping samma kväll så vi sms-battlade om vilka låtar som spelades och recenserade konserterna fortgående. pappa hävdade att dylan var bäst men jag är tveksam! thåström var SUPER!!
glömde tyvärr min kamera hemma (typiskt!!) så vi tog lite bilder med olas mobilkamera. sjukt dåligt autofokus på den men skitsamma.

såhär såg det ut:

jag peppar i kön med orangea kinder. ola hävdade dock att det inte såg lika illa ut i verkligheten som på kortet. vi får väl hoppas det.


lillen gör sin standardmin.


ola slog till på en grymt snygg thåström-tröja!


förväntansfulla innan konserten börjat.


och så kom han!!! WOW!!


conny nimmersjö från bob hund var med och lirade! coolt! lite försmak på vad vi har att vänta i maj :) sorry för den suddiga bilden..




grymt nöjda och glada syskon som förlyttade sig längre och längre fram ju längre konserten framskred :) dock var det ganska dåligt drag på publiken, skärpning!


sen åkte vi till ryd och gick på hg (olas hg-debut!) men det var sådär så vi gick hem igen. men ändå, thåström var underbar!! jag fick världens bästa julklapp, TACK OLA!!

det var förresten under den här låten som jag gick nuts och blev craaaazy. så sjukt mycket nostalgi till den låten, det var till exempel den första skivan jag spelade på min allra första bandspelare som jag fick i femman. (det är förresten samma bandspelare som jag har fortfarande.. haha).



nu ska jag äta spaghetti och köttfärssås som jag hittade i frysen! hoppas det går att äta?
1 Anonym:

skriven

yes! man får betalt! och sjukt god mat och kaffe i mångder. men jag kom hem precis nu (03.15) och har hållit på sen 17. så lååång dag/natt med andra ord.. film- och skådespelarbranchen är inte så fancy..

2 alex:

skriven

Min pappa spelade i samma fotbollslag som Thåström när han var i 10-12årsåldern, ska försöka komma ihåg att ta kort på det så kan du få se :)

3 alex:

skriven

va fasen...skrev ett inlägg, men så kom det inte med :(



handlade iaf om att min pappa spelade fotboll med thåström när han var typ 10, finns ett fint lagfoto där han e med hemma i stockholm, ska försöka komma ihåg att ta ett kort när jag är hemma i påsk.



Kram

4 alex:

skriven

jaha...nu var det första med iaf :S dubbelt upp :)

5 Sofia:

skriven

Jag var också där!! sjukt bra,

6 Sofia:

skriven

haha jag ser tillochmed mitt egna huvud på en bild där.

7 Henrik Hagström:

skriven

Gott med norrlandsguld! ;D Klart man ska ta någon goding innan konsert!

Kommentera här: