east side gallery















det var stor skillnad på berlinmuren
från när jag var där senast (när jag var typ.. 12?). jag minns den som trasig, halvt sönderplockad och nerklottrad. i år har det tydligen genomförts en upprustning av muren - hålen har spacklats över och bilderna har nymålats. om det är nya bilder helt och hållet eller om det endast är en ifyllning av de gamla förstod vi inte riktigt. misstänker att det är en blandning av båda. bilden på broderskyssen (mellan den östtyske ledaren Erich Honecker och sovjetledaren Leonid Brezjnev) målad av Dmitri Vrubel, finns i alla fall kvar. nymålad och fräsh. tidigare såg den ut såhär.

(haha förresten, är det ens någon som tittar på bilderna?)
1 liza:

skriven

jag tittar! och känner igen mig!

2 Valona:

skriven

jag tittar också :) Me lika alooooooooooot

Kommentera här: