tjockisen?

pju. de flesta verkar hålla med mig om att zach inte är speciellt tjock. större än han varit tidigare, jo, men det beror dels på att han nu är fullvuxen och så tror jag att folk tycker att han ser stor ut för att han musklat till sig rejält i det främre partiet eftersom han har nedsatt rörlighet i bakbenen. samtidigt känner jag mig som en morsa som försvarar sin feta unge med att "han är inte tjock, han har bara kraftig benstomme!" (bullshit liksom) och blir orolig att det kanske är så att jag själv inte SER hans "riktiga" former? nåväl. var inte rädda för att säga till isånafall, jag vill verkligen inte ha en överviktig hund som inte mår bra.

zach innan han var hos frissan!

idag träffade vi förresten en döv cavalier i skogen. hon var jättejättesöt men hörde som sagt ingenting och det fick mig att ändå vara glad att zach "bara" har diskbråck och inte är döv. det verkade så jobbigt (hon hörde ju inte när de ropade på henne tillexempel, och blev lite rädd när zach kom och nosade på henne utan att hon märkt honom. ägaren använde sig av tecken till hunden, det var häftigt!)

känner att jag ska försöka mig på en jämförelse mellan batman och fantomen snart. köpte batman-album på bokmässan nämligen och är lite nyfrälst i'n. comin up!

Kommentera här: