mer lärarutbildningens organiserade fadderi

svår bloggtorka har slagit in lokalt över rydsvägen 92. denna torka beräknas övergå i regnskurar lagom till helgen, men ett bildregn faller redan nu. eftersom jag får panik när bloggen inte fylls på med text slash bilder slash skitsaker som ingen annan bryr sig om och inte ens jag heller tänkte jag dela med mig av några bilder från veckorna som har gått. som jag har varnat för tidigare så är det bara foul, av den enkla anledningen att det just nu bara är foul på hjärnbarken. vi kör ändå vettja. gillar du inte tights och glasögon får du vänta tills nästa vecka, då är nog temat lite mer varierat. 

foul bjöds på frukost i katakomberna. alla fick sin speciella rätt.

beskrivningen om mig var att jag gillar donkenmat och onyttigheter i alla lägen. jag fick toast och eggmcmuffin från donken. om sjölander stod det att hon älskar kött. hon fick baconlindad korv. förresten hade vi varit ute på nh kvällen innan, och det här var klockan nio, syns det?

sedan bjöds vi på förrätt av en annan nollegrupp. de hade fixat det så otroligt fint med dukning och bordsplacering: "el fadderist alméno" stod det på min lapp, eftersom det var mexikanskt tema dagen till ära. min bakisparkinson gjorde dock att mitt glas "tequila" skakade något förfärligt när vi skulle shotta. nollan måste ha trott att jag var tokigt nervös.

om rudfeldt stod det att han äter allt. det fick han äta upp!! (no pun intended, eller jo, pun intended). råa korvskivor med nutella över, tacosås, cornflakesblandad guacamole, okokt pasta, bananskivor osv osv. till saken hör att han också var med på nh kvällen innan och därför fick små kväljningar vid varje tugga, men: han ÅT! jag, som gillar onyttigheter, fick bara nachos med massa smält ost på. euw.

de duktiga nollan som fixade den fina lunchen! tyvärr hade ingen av dem nolleskylt så de fick grönjäveln i pannan..

marscherandes mot nya äventyr

till efterrätt fick vi piñata av en annan nollegrupp. adolfsson valdes ut för att slå sönder den eftersom han tar 120 i bänk. ingen av oss var beredda på att det skulle se så sjukt roligt ut när han slog sönder piñatan så första slaget var det nära att samtliga foulare bröt. men med tänderna djupt inborrade i kinderna funkar det mesta. inte skrattar jag på bilden?

på sektionsdagen fick nollan kasta smörgåsar med raklödder på läxchiefen och styrelseordföranden (aka simon och ruff). förbannat trist att vid såna här tillfällen vara foul och tvingas sitta i ett korvluktande sektionsrum och gömma sig för nollan istället för att vara på plats och beskåda såna här fantastiska inslag. omvänd nollning, right?

när andra veckan inleddes började vi med att släppa lite på den barska attityden och istället driva lite med oss själva. ett foul på träningspass kändes som en bra start.

inte riiiiiktigt synkade i rörelserna men ändå. sjukt kul var det, synd att man inte får visa det.

sist men inte minst (eller jo minst) så har även del elfte medlemmen i foul fått en robe. en röd! fint som snus!

idag väntar flera hembesök hos nollegrupper under hela kvällen. snark. haha. men snart snart snart är det över, även om det också känns lite sorgligt. måste stanna upp och ta in det här! puss på er alla, sorry för allt foulande. bilderna är förresten tagna av våra eminenta turistfotografer.
1 Anonym:

skriven

Haha, så söt hunden är :)

Kommentera här: