bada, hoppa från träd och flyta runt på stockar

den här dagen har varit riktigt fin på många sätt. den började med att jag vaknade ganska tidigt (haha halv nio) och gick ut i solen. shit, äntligen är sommaren här! jag satte mig på verandan och läste, väntade på att de andra i huset skulle vakna till liv. fick lite hjälp av zach som snabbade på processen genom att springa från säng till säng med daggvåta tassar och väcka de sovande..



läser bosch nu, michael connelly - nio drakar. ville läsa något som jag vet att jag gillar och där jag känner mig hemma i miljöerna och med huvudpersonerna. deckare är så bra på det sättet, att författarna ofta skriver om samma karaktärer i flera böcker. är det någon man gillar kan man vara säker på att kunna läsa om den personen igen. skönt för en aspie som jag som inte gillar nya intryck för ofta.



sen kom emmy över på besök! vi tog med oss hunden, bilen och lillasyster 2 ut på upptäcksfärd till svennebysjön. i typ fem minuter hade vi bra väder - sen gick solen i moln. trots det badade vi i säkert en halvtimme, hoppade från träd och flöt runt på stockar. även zach klättrade i träd (ofrivilligt). men när solen vägrade komma fram igen så fick vi tillsist se oss besegrade och bege oss hemåt igen



så vi for hem, preppade med mackor och sadlade om för plan b: kantarelljakt! jag kan verkligen ge mig ut och leta kantareller typ jämt, jag tröttnar aldrig. idag kom vi hem med tre mindre hinkar fulla som emmy fick med sig hem till ryd! 

och nu ska vi snart äta PAOLO ROBERTOS TOMATSÅS TILL PASTA som pappa hittat i något aftonblad från veckan. den verkar visserligen himla god så jag ska inte tala ner den bara för att jag ogillar kocken ifråga (inte pappa, utan pr)

Kommentera här: