lews

jag sov så sjukt dåligt inatt. drömde om att jag var lews therin kinslayer och således the dragon reborn, utplacerad i en lärarsituation på min vfu-skola. med de jobbiga, tjafsiga eleverna. och jag var fullt medveten om att någon av dem skulle mörda mig om jag inte var tillräckligt duktig. hela drömmen var en salig blandning av 1) kursuppgiften med olika vfu-dilemman som jag skrivit och skickat in strax innan läggdags och 2) boken jag läste innan jag somnade. jag vred och vände på mig och vaknade och kollade på klockan minst sex gånger. tvi vale. 

nu vill jag egentligen inget hellre än att däcka i soffan men jag har andra grejer som jag MÅSTE ta tag i först: 
- hitta ett bra recept på kalops och sedan börja koka den
- LÄSA NATIONELLAPROV-LÄRARHANDBOKEN och titta igenom tillhörande cdskiva
- rätta elevernas arbeten så att de får tillbaka dem någon gång!
- städa läggan inför kommande hemtenta och arbetsvecka

får se hur mycket jag hinner. kalopsen är ju min lunch så den är inte okej att missa, och np-grejerna måste prioriteras för vi ska börja med dem imorgon. så det så. 

& om ni undrar varför jag inte börjat med sakerna än så vill jag påpeka att jag alltså tillbringat förmiddagen på universitetet, på ett lamt seminarie. joråsatte.

Kommentera här: