sony framför microsoft?

har kikat på lite klipp från årets e3-mässa i los angeles. det är ju extra hett i år iochmed att både sony och microsoft släpper nya konsoler. av det lilla jag än så länge läst kommer ps4 ha en prislapp på cirka 3995 svenska kronor och xbox one hamna på nära 5000. jag har länge varit ett starkt xbox-fan med 1000 kronor är för mycket för att jag inte ska köpa den billigare konsolen. ps4 visar upp många nya spännande spel och de flesta jag vill ha som jag spelat på xboxen finns även till playstation vilket gör ett konsolbyte ganska okomplicerat. att sony också promotar begagnathandeln och garanterar att det kommer gå att byta spel med kompisar samt sälja dem till butik igen gör valet ännu mer självklart. jag har inte sett någonstans (än) att xbox förnekar en begagnathandlel men de har heller inte bekräftat det. microsoft verkar också satsa mer på tv och film än på tv-spel vilket intresserar mig cirka noll. jag vill spela spel på min maskin, det är det som gäller liksom. 

så med andra ord lutar det helt klart mot en övergång till sony och ps4 för min del nu i och med generationsbytet. 

Kommentera här: