mascara på hund

när det kommer till smink är jag ingen finsmakare direkt. däremot är jag ganska fast i vilka mina favoritprodukter är, och köper sällan eller aldrig andra märken. som standard använder jag svart eyeliner från isadora, flytande och med typ nåt mettalic-namn. sedan har jag vit ögonpenna aka kajal på undre fransraden och i ögonvrån (ni vet den här typiska "almén-systrarna-sminkningen" som folk kallar det, haha), även den från isadora. max factor tillverkar foundationen som heter typ my choice eller något i den stilen, i en ljus nyans, nr 15? kanske. (ni märker ju vilken koll jag har). sedan har jag ett solpuder på kinderna, där har jag förvisso ingen favorit men använder ett jag gillar just nu som kommer från assessorize.

MEN: favoriten nummer ett och den egentliga anledningen till att jag ens bemödar mig med att skriva ett inlägg som detta är MASCARAN. min absoluta favorit-mascara kommer från max factor och heter 2000 calories. viktigt också att det är den varianten med curved brush, den är bäst! eftersom jag älskar den här mascaran så megamycket ville jag knäppa en bild på den. jag letade länge efter det perfekta underlaget för bilden, helst något ljust så att man ser den klart och tydligt. och så gick underlaget plötsligt förbi mig och bilden blev såhär:



jag kallar konstverket "mascara på hund" och funderar på att börja sälja den dyrt. btw, ett tips: nordicfeel.se säljer mascaran på hundryggen för 79 kronor stycket vilket är förvånansvärt bra pris jmfrt med i butikerna där den ligger på nära 130 kr. puss!
 

Kommentera här: