det är så trist att vara "svår".

jag började spela gta igår. ni vet, spelet med namnet stor fet bilstöld som handlar om att sno bilar, åka bilar, förnedra brudar, utföra stölder och snacka "häftigt" gängsnack med sina homies. jo men typ så har de tidigare spelen varit, bara med olika städer som utgångspunkt och olika nationaliteter på huvudrollsinnehavarna. jag hade faktiskt höga förväntningar, och jag har börjat inse att jag bygger förväntningar på fel spel. jag bygger dem där jag liksom redan innan borde fatta att det är kört. jag har ju inte gillat de tidigare spelen. jag har inte spelat klart ett enda gta för jag tröttnar på att det är samma, exakt samma, sak hela tiden. man sitter i en bil som är svår att styra (ja jag suger på att köra bil både irl och i spel) 95% av tiden och det är DÖTRIST. minst hälften av de nittiofem procenten är man också jagad av poliser vilket gör det ännu tråkigare för det adderar stress och panik och fula svordomar. så varför hypar jag då det kommande spelet? ingen aning. insåg på typ direkten att det återigen är same same no difference. är så trött på det så jag vill spy och jag har spelat i typ en timme. gah.

"kul"

samma sak var det med bioshock infinite. höga förväntningar (skyhöga!) men varför? jag gillade ju inte de två tidigare spelen. och nej, jag gillade inte bioshock infinite heller. 

jag börjar bli så trött på mig själv. det är ju nämligen så att jag väldigt ofta ogillar allt som normala människor gillar. exempelvis ogillar jag ju:

- att titta på serier. alla älskar att titta på serier - jag kan inte tänka mig något tråkigare.
- bacon. alla älskar bacon, och typ baconlindad mat. jag har sjukt svårt för bacon.
- att titta på film. alla älskar att titta på film. och ja det är kanske snäppet värre än serier. 
- att se på tv. alla älskar att se på tv. men fy fan.
- curry. alla älskar curry. jag tycker inte alls om det.
- apples produkter. alla älskar apples produkter! jag har inte förstått grejen någonstans.
- att handla kläder. alla älskar att handla kläder. jag får panik och stressad av all konsumtionshets. 
- att träffa vänner. alla älskar att träffa vänner. känner ni henne som sitter framför datorn tio i nio en fredagkväll? 
- att bli förtryckt i ett patriarkat. majoriteten av de i min omkrets verkar tycka det är nice. jag önskar jag kunde göra mer för att krossa skiten.

nej men ni fattar grejen. jag önskar jag var mer som alla andra för det vore så mycket lättare då. det är så trist att vara "svår". 

haha ja herregud.


1 Anders:

skriven

Jag håller med dig om i princip allt du skriver om spelet, men jag älskar det.

Vad gillar du för spel då?

Svar: favoriterna är alan wake, dragon age, mass effect, batman arkham asylum, zelda, skyrim.
amanda.

2 Matilda:

skriven

Jag har aldrig följt en serie, och tittar på en hel film ungefär en gång om året. Jag tillbringar gärna många kvällar hemma med mig själv... Däremot tycker jag att bacon och ibland curry är filibabbamums!

Svar: haha vad skönt att inte vara svår och ensam!
amanda.

3 Alex:

skriven

Du är inte ensam, jag gillar inte bacon (även om det kan va ok ibland), inte heller curry. Konsumtionshetsen är en av mina stora "ha ångest över vart världen är på väg" issues. Jag gillar verkligen INTE att vara fast i patriarkat.

Kommentera här: