soprumsloot

hej! igår skulle jag gå ut och slänga skräp innan jag sprang till bussen, och då stod det en påse böcker i soprummet? kändes verkligen som att någon inte riktigt kunnat skilja sig från böckerna eller iallafall tänkt att det här kan ju kanske någon annan ta hand om, för påsen var inte slängd i någon av containrarna utan stod för sig själv på golvet. så jag grabbade tag i den och sprang in i lägenheten för att dumpa den innan jag tokrusade till bussen. sen när jag kom hem från jobbet hade jag glömt bort den men blev glatt överraskad när jag klev innanför dörren!



den här högen valde jag ut till mina bokhyllor, det som låg kvar i påsen ska jag gå ut och lämna tillbaka i soprummet så kanske någon annan hittar dem och vill ta hand om dem. personen som slängt böckerna verkar ha gillat, eller haft någon i sin omgivning som gillat, mary stewart - enligt bokomslagen en författare som skriver "romantiska thrillers" och vid närmare baksideinläsning kunde jag konstatera att hela gänget av stewart-böcker kändes snarlika i upplägg så jag nöjde mig med två. hoppas på att jag också kommer att gilla dem! spänning och romantik låter ju för bra för att vara sant. för "tantsnusk" (som genren ibland kallas) osv är bara förringande av den här sortens kvinnligt författande, innehåller minst lika mycket "snusk" i manliga författares böcker.
 
idag ska jag försöka få lite grejer uträttade. ska fara in till stan  tidigare än jag börjar jobba för jag måste inhandla toalettpapper samt en kabinväska till romresan (vi åker ju bort på onsdag!) samt hämta ut ett paket hos berga tobak innan jag tar bussen. ogillar att ha "ärenden" att uträtta, vill helst chilla och ta det lugnt och göra saker ungefär i den här takten:



men nåväl, ibland är det väl bra att ta tag i saker också. på återseende och vi hörs, godbajs

Kommentera här: