Bokrean 2014

Häromveckan kom Angie på världens bästa ide: att vi, den dagen då bokrean startade, skulle vara där när de öppnade kl sju och sedan äta frukost tillsammans någonstans. Sagt och gjort, en så bra ide kan man inte dissa. Så idag ringde klockan vid sex och två motsträviga hundar tvingades ut på kissrunda i gryningen. Eftersom jag oftast börjar på eftermiddagen är de bortskämda med sovmorgonar, och även den alltid så morgonpigge Zach var inte speciellt styv i korken vid sexsnåret... Sedan lämnade jag hemmet på fastande mage och tog bussen in till stan. 


Så här mörkt och fint var det då, och jag var såklart tvungen att knäppa en bild pga jag ser inte gryningen så ofta och sen är det ju också ganska ovanlig med solstrålar så här års. 

Mötte upp Angelica och hennes kompis Anna som jag fick äran att lära känna och tillsammans styrde vi kosan mot akademibokhandeln. Och det fanns faktiskt en del fynd att göra! Det är visserligen inte alltid jättebilligt, och jag som ogillar hårda pärmar och storpocket blir lätt besviken på att det bara är såna format som är på rean, men ptja samtidigt vet jag ju att det är för att bli av med det överskottet som rean ens existerar så jag är inte den som klagar. Fick tag på följande bokskatt efter en del väljande och vrakande och även visst bortsorterande: 


Överst från vänster:
- Trollkarlens hatt, av Tove Jansson. Jag utökar min Muminsamling med ytterligare ett mästerverk (det svåra ligger alltid i att bestämma sig för vilken jag ska välja den här gången)
- Sherlock Holmes, The Complete Illustrated Novels, av Sir Arthur Conan Doyle. Måste ju läsa om herr mästerdetektiv nu när jag snöat in så mycket på honom tvspelsmässigt, tänkte jag. 
- Gudfadern, av  Mario Puzo. Fantastisk film måste ha en ännu mer fantastisk bok, det finns inget annat. 
- Ru, av Kim Thúy. Läste om den hos Niotillfem och blev sugen på den nu när jag fick syn på den. Förhoppningsvis är den lika bra som Sandra säger. 

Till vår förtjusning visade det sig att det var 4 för 3 så jag fick Muminboken gratis! Kan ju inte bli bättre. 

För att avsluta morgonen (och kicka igång dagen) skulle vi sedan gå och äta frukost någonstans. Angie hade kollat upp Scandichotellet och de visade sig ha frukost för 105 kr, vilket känns otroligt värt om man tänker vad det ändå kostar med kaffe och macka på random café. Nu fick vi nybakat bröd, äggröra och wienerbröd till kaffet i vilka mängder vi ville för i stort sett samma pris! 



 
Mums!

Sedan skulle Angelica jobba så jag och Anna gjorde sällskap till bussen. Nu är jag hemma hos hundarna igen och ska snart ut på morgonpromenad. Eller ja, förmiddagsdito. Himla fin start på den här dagen, helt klart! Puss!
1 Angie:

skriven

Så himla värt!
Starten på den här morgonen har gett så urbota mycket energi i kroppen. Var så lycklig när jag jobbade och likaså nu när jag kom hem.. Känner mig typ oövervinnelig!

Tusen tack för en supermysig morgon, puss!

Svar: Ja! Jag har gått en lång promenad med hundarna och ska snart ut och träffa Pierre för att storhandla mat och lite träningskläder. Precis som du känns det som att jag har massor av energi! Vilken kick! Tack för din eminenta ide! Puss! <3
amanda.

Kommentera här: