KARPATHOS 2014 - del 1

pierres mamma marie fyller 50 år i år och ville bjuda sin lilla stora familj på något speciellt - en resa till karpathos i grekland! och eftersom jag gjort kapet och kammat hem storpotten (dvs pierres gunst) så räknas jag till familjen och fick därför följa med! helt fantastiskt ju.


här är vi hela gänget minus pierre (som bara gjorde miner och därför till sist inte fick vara med) på flygplanet! vi hade platserna allra längst fram vilket var lite najs. prio till toan och sådär liksom.


det första vi gjorde när vi kom fram (runt klockan 13) var att begrunda den jättefina utsikten från hotellrummet. alltså detta!!!


här är vårt rum :)


innan vi gick ner till havet för bad och sol så gick vi för att äta lunch på en av de närliggande tavernorna. grekisk sallad ofc! 


första ölen...


.. och andra dagen = mer öl.


hej hej här är vi och vi har det oförskämt bra!


för jag menar kolla utsikten. så obeskrivligt vackert och härligt. vi spanande in några grottor på bergsluttningen där på andra sidan som vi bestämde oss för att undersöka någon gång under veckan. om vi orkade.


another day, another lunch. olivia, tzatziki och pommes frites med majonnäs!


tre syskon som badar i poolen.


syskontorn! en gång försökte vi ha mig med på mitten också men vi ramlade hela tiden innan vi alla hunnit resa oss ordentligt. typiskt.


en dag gav jag mig ut och sprang! det var himla varmt men väldigt häftigt. karpathos är inte så turistexploaterat så nästan direkt utanför hotellområdet hade folk höns i trädgården och hästar gick lösa. så fint!


tänk att bo såhär liksom. det där berget besteg jag btw! och ramlade på vägen ner och slog upp knät. det har inte läkt än :(
1 Charlotte :

skriven

GUD vad fubbigt, jag vill också bli bjuden på himla Greklandssemester.

Kommentera här: