en helg i linghem

i helgen var jag i linghem och hälsade på! pierre jobbade nämligen hela helgen och min kära far fyllde 55, så då slog jag två flugor i en smäll och undvek att vara ensam hemma samtidigt som jag kunde göra min familj sällskap i födelsedagsyran! så på lördagen for jag och de två fyrbenta ut till linghem. 


eftersom pappsen fyllde år fick han bestämma aktivitet. han ville ut på promenad med hundarna och vi blev en tapper skara som gjorde honom sällskap! tomas, mamma, julia, ossi, zach och jag promenerade tillsammans med pappa ut mot en sväng runt ärtrundan.


ärtrundan är 3 km ute bland åkrarna runt linghem där det oftast är ganska blåsigt men soligt och fint. två glada sistahs!


när vi kom tillbaka var vi väl värda öl och ossi som rullat sig i bajs och därför fått duscha försökte torka sig/mysa in sig i mitt knä samtidigt. 


på tal om ossi så hittade han sig en ny polare under helgen i linghem. i morbror tomas fann han det ultimata lugnet och vänskapen. de hängde ihop hela helgen.


här dricker de öl och solar sig...


... och här tittar de på sport. haha.


på kvällen tittade vi på asterix och julia somnade i soffan.


söndagen inledde pappa och jag med en cykeltur! klockan 8 var vi uppe för att ge oss ut på de fortfarande något regnblöta vägarna mellan skrukeby, täljestad och linghem. 


så här fint var det!


vi stannade till och lyssnade på lärkorna och knaprade sport lunch i en läliggande krök innan vi hoppade upp på hojarna och trampade vidare.


på eftermiddagen sken solen så vi bestämde oss för att gå ärtrundan igen, men vi hann bara till horisonten på denna bilden innan zach skrek till och började halta. så vi fick vända hemåt igen.


den skadade ordinerades strikt vila och nästa dag var det bra igen. som tur var.


vi bestämde oss för att slå på grillen och ordna med grillpremiär!


muuuuuuuuuuuuuuuums!!!!! 


sedan varvade vi ner med böcker och öl innan pierre kom och hämtade mig på kvällen.

himla fin helg, jag älskar min familj och världens bästa linghem. tack för att ni finns och för att jag och grabbarna fick komma <3

Kommentera här: