ett obehagligt samhällsklimat

blir så himla ledsen och trött på min omvärld allt oftare. på folk som inte kan förstå att det finns grupper i det här samhället som inte har det lika lätt som andra. som är exkluderade på ett eller annat sätt, på grund av hudfärg. eller kön. eller inkomst. eller alltihop. 

hur kan man fortfarande stå oförstående och skräna om att det är rätt att kalla ett bakverk för "negerboll"? hur kan man skratta åt och tycka det är humoristiskt med ett klipp från 30-talet där programledaren "råkar" ta fel på en apa och en liten svart pojke? hur kan man tycka att sexistisk reklam är något att fortsätta med? hur kan man stå bakom att klasser i skolor blir allt större medans lärarnas tid krymper och att detta i slutändan går ut över de elever som inte riktigt räcker till? 

jag är så ledsen över att världen ser ut så här och att det fortfarande är så många som inte vill vara med och göra den mer jämlik. 

jag vill inte uppfostra barn till den här världen. jag vill inte det.
1 angie:

skriven

Plus en på det alltså!
Samtidigt så tror jag att det är våra kids som kommer fortsätta att eftersträva jämlikhet i samhället. Om vi då förlöser typ 3 ungar var, du och jag och andra smarta människpr, så kanske målet uppnås om typ tusen år ;)

2 Annie:

skriven

Jag skriver också under på detta! SÅ jäkla trött ibland.. Jag vill inte heller uppfostra ungar här.. kan dock hänga på Angie och trycka ut några ungar som vi uppfostrar till goda, smarta människor och förhoppningsvis för vidare lite vett ;)

Kommentera här: