förändringens vindar

känner sån sorg över att det snart är jul och att jag inte kommer hinna njuta av det. precis som förra året när jag också jobbade inom handels så är ju det här den absolut mest intensiva tiden. och det känns sjukt tråkigt och jobbigt. jag vill kunna ta det lugnt, vara ledig under jul, njuta, vara med nära och kära. istället är den här månaden helt förknippad med stress, jobbiga kunder, återköp, byten, klagomål och mer stress, stress stress. överfyllda lager, hetsig stämning, JOBB. känns som ett ok över axlarna bara. vi kommer börja hålla söndagsöppet och för att spara in pengar är det såklart jag som jobbar då. ensam, som alltid. det känns också tungt. inga lediga helger, alls. 


fick iallafall en bra lönespec idag. får nämligen dubbel lön nu första månaden eftersom min timmislön betalas ut en månad i efterskott och min chefslön betalas ut samma månad. så nu kommer båda lönerna. 34000, katjing. och så ska jag till malmö och till julia på måndag. känns fint i allt det dystra. 

men ytterliga smolt i bägaren: pierre åker till thailand imorgon, så ikväll kör han mig till linghem. alltså det är så fint att vara i linghem (älskar linghem) men det känns tungt att han ska vara borta så länge under den här tiden också. han är liksom mitt stöd och min trygga hamn när allt känns överjävligt. tur att hundarna inte åker någonstans iallafall. 
1 Pärlan :

skriven

Det bästa när nån åker bort är när den kommer hem igen. Jag ska till Stockholm hela veckan med jobbet. Men det är skönt när man får komma hem igen sen :)

Kommentera här: