Woman inherits the Earth <3

Idag är jag ledig igen. Sov nästan till elva imorse och har sovit riktigt gott i natt för en gångs skull. Vanligtvis går jag upp och kissar närmare fem gånger per natt men inatt var jag nog bara uppe en. Och inte fick jag ont i ryggen heller! Praise the lord eller nåt. 

Här är en bild på mig och Luring från alldeles nyss:


Två sekunder senare så försökte jag peppa honom att titta in i kameran men han tolkade det som att det var en uppmaning för att springa ut och skälla på balkongen och då uppstod kalabalik för en stund. 

Har inget speciellt att dela med mig av egentligen så radade upp lite onödiga facts (som sen spårade ur lite):

--> Jag tar jättemycket leverpastej på smörgåsen. Alltså ett paket (bredbar, scans ugnsbakade, mkt viktigt) räcker i kanske max tre dagar om jag äter mackor varje morgon (och ibland även på kvällen). Pierre brer kanske en tredjedel så mycket på sina mackor och kan inte låta bli att påpeka min leverpastejsmängd (dock ej på elakt vis, obs). Men alltså. Jag betalar gärna för leverpastejen själv så länge jag får ha hur mycket jag vill för annars är det inget att ha. MAN MÅSTE HA MYCKET LEVERPASTEJ. Och det brända uppepå? Det får hundarna.

--> Jag tycker om att bada. Eller, snarare, jag ogillar starkt att duscha. Det är tråkigt och tar onödig tid från livet där man kan göra roligare saker istället. Då är bad bättre för man kan göra någonting samtidigt som man blir ren. Exempelvis läsa bok. Men jag gillar bara badet så länge som vattnet fyller på. Tycker liksom att ljudet är rogivande. Det blir så tyst när man stänger av. När badet är fyllt ligger jag kvar max (!!) tio minuter. Ofta kortare. Pierre kallar mig för slösare och miljöförstörare (dock ej på elakt vis, obs) som slösar vatten på det sättet. Det är sant.

--> Jag tycker inte om att se på film och det är, konstigt nog, något jag tycker är JOBBIGT. Att jag inte gillar det, alltså. Det är liksom en så "lätt" grej att göra som par för att tillbringa tid tillsammans. Att bara slå på en film. Och man kan ju tycka att jag bara borde "deal with it" och liksom titta, för hur svårt kan det vara, men jag kan på ärligt inte tänka mig något tråkigare/värre/mer irriterande att tillbringa min tid med. Samma som med duschen: _slöseri_ med tid. Jag har inte obegränsat med tid på den här planeten, så varför ska jag ägna den lilla mängd jag har åt att titta på ett medie där kvinnor får ca 2% utrymme i genomsnitt och där jag blir tilltalad when to cry och when to laugh (musiken tells) ALLTSÅ JAG FÖRSTÅR INTE. 

...Men igår fick jag välja film. Jag valde JURASSIC PARK. Det är en av mina all time favs och igår såg vi den med 3D. Jag får förbannat ont i huvudet av 3D men just JP var värd det. Jag har funderat lite på varför jag gillar Jurassic Park så mycket, och kommit fram till följande:
- Dinosaurier
- Ingen överdriven kärlekshistoria där de två huvudkaraktärerna måste bli kära bara för att handlingen typ "kräver det": okej, de är kära, men det görs inte till någon stor grej. De är liksom ihop och that't that. Inget överdrivet valsande för varandra.
- Det må vara få kvinnor med (2 stycken för att vara exakt) (mot 8 killar i the main plot, fan asså) MEN de är två fantastiska personer. En forskare som är exptert på utdöda växter (OCH feminism) och en liten tjej som är DATORHACKER <3
- Denna quote:

<3

Vi kan ju iallafall konstatera att jag verkar gilla att göra listor. De sakerna som punktades högst upp är saker jag har funderat på eller lagt märke till på sistone. För att få ut dem ur huvudet kändes det som en bra grej att skriva ner dem. Hehe. Har även funderat på följande: att så många vänner gifter sig/skaffar barn nu? Att man säger att man "funnit den rätta".Det är ju bara bluff och båg. Den man skaffar barn eller gifter sig med är lika mycket den rätta nu som den första pojkvännen i högstadiet kändes som den rätta då. Hade man haft pengar/tillgångar/varit där man är i livet NU fast då hade ju barnet kommit då istället, och med den pojkvännen istället. Tror kärlek är lika djup på alla plan och i alla stadier, det handlar bara om att livssituationen tillåter mer nu. Eller ja, såklart en inte hade varit redo för barn i åttan men jag tror inte att det går att hitta den rätte eller att den endast finns en rätt. Det finns flera. 

Det tänkte jag iallafall på när jag badade igår. Men nu: slut på tankeverksamhet. Tror jag ska spela sims. 

Kommentera här: