JAG HATAR ATT PYLONA! - en resa till Åland

Häromveckan (typ förra?) var det dags för mig och mitt fina Linköpingsteam att bege oss ut på resa! Vi hade nämligen vunnit en tävling med vår butik och fått 5000 kr att göra något skoj för. Beslutet föll på SPA-kryssning. Haha, båtar är ju speciella men vafan tänkte vi, det är alltid kul att komma iväg och göra något tillsammans. Så att ingen står kvar i butiken och har tråkigt medan de andra far iväg på skoj. Nu blev det tyvärr så ändå, Lollo hade tenta och blev kvar. Eftersom det inte gick att boka om resan drog vi med oss Magda (istället för att fara med ett tomt säte och en tom hyttplats) - så de som for var alltså jag, Marielle, Magda, Peter och Lucas. 



På väg upp mot Stockholm var vi stressade för vi hade räknat lite fel med tiden och insåg att det kunde bli knapert att hinna med båten om vi inte hittade en parkering ganska snabbt. Vi som satt i baksätet kunde dock inte göra så mycket åt saken utan ägnade oss istället åt positivt tänkande samt snapchat.
 

Peter agerade Välmenande Vuxen på resan upp och lånade ut sitt 3DS till oss barn i baksätet när det började bli gnälligt. Vi tävlade i Mario Kart och Mega Man tills vi alla blev åksjuka och var tvugna att titta ut istället. 

I Stockholm var det storm, så vägen från parkeringshuset (som låg precis bredvid båten så vi hann!) blev vi dyngsura. En liten hint om vad som komma skulle kan man säga, dvs i väder-väg... (ps pinen på Magdas jacka har hon fått av mig! Garrus <3)



Väl på båten gjorde vi oss snabbt i ordning (torkade håret osv) innan vi begav oss upp till restaurang-våningen. Vi hade visst förbokat 3-rätters (!!!) så vi var nöjda och glada. Grabbarna beställde dyrt vin och jag och Magda billigt och så snodde vi extra bröd när inte serveringspersonalen såg någonting och betedde oss allmänt icke-oklanderligt. 


Vi var nämligen, med RÅGE, de absolut yngsta på hela båten. Medelåldern låg på kanske 60 och då tar jag i (nedåt). Haha. Men vi bestämde oss för att HA KUL ÄNDÅ och inte låta oss dras ner av det faktumet! Det blev nästan roligare på det här viset för då beblandade vi oss inte med pöbeln utan hängde i vårt lilla gäng hela tiden <3


Efter maten besökte vi taxfreen och köpte med oss diverse dryck samt snacks och bosatte oss i Peters och Lucas hytt. De hade mest plats eftersom de bara hade två bäddar. 
 


Marielle drack mumin-läsk <3 Vi andra hade köpt varsin "Fucking Hell", som ni ser visas upp så vackert på bilden. Vi tänkte att det var en fin öppning för kvällen.



Efter att ha spelat ett 4chan-kortspel från min mobil i kanske två timmar (lite minnen: "Jag HATAR att dricka.. Fan!!! JAG HATAR ATT PYLONA!!", "derp", Magda som var tvungen att prata i Caps Lock, min fina M&M-hatt, Peters gentlemannamässiga uppträdande) bestämde vi oss för att det var dags för karaoke. Tyvärr tog den slut precis när vi kom fram så vi gick in i barnrummet och hackade datorerna istället.



Sedan gick vi in till discorummet, och i samma stund som vi äntrade salen klev Lasse Stefanz upp på scenen och alla panchisar började dansa!

 
WÖÖÖÖ LAZZE STEFANZ WÖÖÖÖÖ

Vi beslutade oss för att inte vara sämre och svängde våra lurviga tillsammans med alla 70-taggare. Tills Lucas blev ivägknuffad av en sur gubbe som ville mucka gräl. Då fick det vara bra och de fick ha sin dansbana ifred. Vi bestämde oss för att natten var över och förflyttade oss till hytterna. Ungefär i samma veva började båten gunga nåt så djävulskt, men vi skyllde det på att vi var fulla.


Nästa morgon var det TUNGT. Magda hade redan erövrat toaringens rike twice och kunde inte göra annat än stanna i sängen. Båten gungade fortfarande något fruktansvärt och även om det ser lyckligt ut på bilden var det lite annorlunda känslomässigt. Av allt jag plockade till mig fick jag i mig plättarna och en korv. Marielle fick i sig mer men inte fick det stanna kvar i magen inte. Förbannade himla båt.


Vi hade ju liksom spa inbokat hela förmiddagen! Det var sjukt nära att jag inte tog mig dit men när jag tänkte på att vi ju faktiskt vunnit detta (och pga är ju snål) så släpade jag mig dit ändå. 

 
ÅÅÅH önskar så att jag hade mått bra här och kunnat njuta :(( För det var jättefint med panoramautsikt över vattnet, bastu, badtunna, pooler, vindruvor och juicer. Och massage såklart. Jag tog mest min massage och en dusch och sedan var jag tvungen att springa ner i hytten igen :( Frös som en gris på bilden.

 
MEN mycket av bedrövligheten gick över till lunchen! Båten kom in på lugnare farvatten och det slutade gunga. Våra magar lugnade ner sig och började istället knorra pga matbrist. Sån tur att vi hade buffe bokad då! Det fanns till och med öltapp och vintapp men den enda tapp-ra av oss var Lucas, vi andra vågade inte utmana våra ledsna magar med alkohol. Så trist återigen! Men maten var fantastisk <3

 
Lucas var den som fick ut mest av hela resan. Han var fullast men minst bakfull. Han blev inte åksjuk och kunde gå på två massage-omgångar (för han fick Magdas tid eftersom hon var däckad pga sjösjuka). Han åt mest mat och njöt som allra mest av efterrätterna. Han somnade i solstolen inne på spat medans han åt vindruvor direkt från kvisten. Han var den enda som drack vin till lunchen andra dagen. HAN HADE PRECIS EN SÅN RESA SOM VI HADE FÖRESTÄLLT OSS ATT DET SKULLE BLI, haha. Verkligen tur att iallafall någon hade det fenomenalt <3

 
Efter buffen gick vi på musikquiz och underhöll oss, men vi vann ingenting tyvärr. Det var fantastiska priser: en ny kryssning för två (för det var man ju så sugen på såhär dagen efter) och Marianne-godisar med kaffe-smak (urk). Haha. 

Sedan gick båten i land och vi kunde stiga av. Trots sjösjukan var det fantastiskt roligt, vilka underbara människor jag har i min närhet <3
1 Lucas :

skriven

Ooooh, Det var mig en underbar resa!
Måste göras om! ;)

Kommentera här: