Sistahs in GBG, del 1

I Maj fick mina småsystrar varsin biljett till bokmässan i Göteborg i födelsedagspresent, och även om det kändes långt bort då så var dagen äntligen här i fredags och det var dags att åka! Jag och Josefina möttes upp på fjärrbussterminalen strax innan sex, med medköpt espressohouse-frulle, och inväntade bussen.


Så här peppade var vi när vi väl klivit på och fått lite macka i magen! Bus 4 You är trots allt förbannat skönt.


Jag fick välja platser och valde såklart sätena längst fram. Att titta ut = <3


Jose hade jobbat ett skräckpass på 15 timmar kvällen innan och hunnit få cirka 2 timmar sömn innan resan... Så hon somnade ganska fort. Rätt välbehövligt.


Så småningom kom vi äntligen fram och mötte upp med syster 3, och tillsammans for vi iväg till hotellet. Mektagonen hette det och låg något utanför enligt beskrivningen men alltså, det var helt perfekt. Några minuter med spårvagnen bara. Här är vi i hissen på väg ut på första eftermiddagens äventyr!


Det blev shopping, men den har jag knappt några kort på. När vi blev hungriga följde vi några skyltar in till en restaurang med engelsk approach där man beställde i baren. Hamburgare och öl för 125, inte så illa pinkat! Och världens mysigaste stämning också. Fem av fem plommon.


Jullebulle med bärtz <3



Vi bad en av servitörerna ta en bild och detta är resultatet.... Jag ser ut som en jäkligt nöjd Jabba de Hutt och Julle och Jose blundar/skrattar/är suddiga. Årets bild.



Vi förflyttade oss under kvällens gång och hamnade utmed Avenyn på ett ställe som hette Bryggeriet. Billig öl och öppen spis, sistah talk och chilinötter. Bra skit.
 
Morgonen efter var det dags för Bokmässan och Liseberg, men det får bli i ett annat inlägg för nu måste jag till jobbet. Au revoir!
 

Kommentera här: