Kaosartad men ändå ganska härlig första dag

Wowsie. Första dagen avklarad på det nya jobbet, och hej vilket kaos det såg ut att bli när morgonen drog igång. Kassa 1 ville inte funka ordentligt, scannern där la av och nya timmisen Oskar (Magdas kille) fick agera datordoktor medans jag hjälpte folk på löpande band i kassa 2. Inbyten, trades och jag vet inte allt vad det var. Hann inte gå igenom det Oskar behövde lära sig... alls. Kändes lite snopet när klockan plötsligt slog 12.45 och han slutade för dagen. 

Back to basics, men nu back i ny butik. Kul att vara tillbaka i Linkan trots allt!

Eftersom butiken stått utan chef så länge hade ingen riktigt tagit ansvar för att beställa store supplies så vi stod där med en halv kvittorulle som skulle räcka hela dagen och helst även imorgon eftersom det inte kom fler med dagens leverans. Samma gällde en hel del andra grejer vilket gjorde det lite lätt frustrerande att komma in på en ny plats, när jag vet att allt finns i min gamla butik och att allt alltid beställts där med god marginal innan det tar slut. Ganska mycket att göra i butiken med fula prislappar, oordning (according to me) och allmänt kaos. Trots det gick dagen ganska fort och jag kunde känna mig ganska nöjd innan jag gick hem. Skönt det! Hemma på 7 minuter också.. annat det än 1 timme. 

 
Louise (och Viggo och Calle) kom in och förgyllde min dag med en liten present <3 I utbyte fick hon låna en bok av mig!

Kommentera här: