En ledig torsdag i Åtvidaberg

Jag hade ledigt idag istället för i måndags due to en anställd som hade ansökt om lite ledighet, och eftersom Pierre har farit hem till Dalarna så tillbringar jag mina dagar i linghem atm. Idag skulle Julia åka tillbaka till sitt jobb som kolloledare i Missmyra, så vi slog två flugor i en smäll och körde ut henne, samtidigt som vi passade på att ta en heldag i Åtvidaberg!

Skulle ta en helbild på samtliga i bilen men misslyckades grovt, främst pga 2 saker: 1) tompa och pappa syns inte 2) brudarna där bak har börjat asgarva för att vi alla satte oss redo att åka tills pappa svor att bakluckan ju var öppen så han fick gå ut och rätta till. Vi andra hade bara lastat in våra grejer och satt oss :)

Den andra bilden jag tog blev väl ca lika dålig men den får duga... så får ni själva tänka er Tomas där bakom mig. 

Vi lämnade Julia på Missmyra (har ingen bild på det tyvärr) och for vidare mot en loppis som pappa och mamma varit på tidigare och ville besöka igen. Vi kom dit vid ett, och tyvärr öppnade den onte förrän två, så vi fick underhålla oss under tiden! Vi tog en promenad...

...till solkanonen! Vet inte exakt vad den fyller för funktion men den smäller varje dag klockan 13 iallafall och är vacker att beskåda! 

Här syns den lite bättre. 


Sen besökte vi 2 stycken loppis innan det var dags för käk! Jag köpte två böcker (bla It av Stephen King) och Tomas plockade på sig serietidningar för 140kr men som vi sen fick för 30kr inklusive mina böcker: ett kap! 

Men nu ska jag sova. Eller ja, läsa, sen sova. Imorgon är det jobbdag igeeeeen.... Är så sjukt trött på det nu. Varje por skriker efter semester. Snartttttttt

Godnatt!
1 Matilda:

skriven

Trevlans att ni var i Åtvid. Solkanonen är ett skrytbygge som baronen på Adelsnäs byggde. På åttiotalet var den helt förfallen men min Pappa mfl rustade upp tornet och kanonen så att det kunde komma i bruk igen.

Har ett diplom hemma där det står att jag är en Kanontjej, fick nämligen ett eget skott när jag var liten!



Kommentera här: