Höjdpunkter från vecka 24

Hej igen!!! Det är ju måndag och främst då jag tar mig tid att skriva lite här i bloggen, så jag tänkte att jag skulle försöka sammanfatta veckan som varit med lite bilder jag tagit! Fotar ju jämt (och instagrammar mer än tio genomsnittliga vanliga människor gör tillsammans) så varför inte bomba sönder bloggen också? Jodå. Nu kör vi!
 
MÅNDAG: I måndags var jag ledig. Jag vaknade hemma i Linghem tillsammans med Julle och vi väntade på josen som skulle komma tidigt med tåget. 

När Josen dök upp satte vi oss ute på baksidan, och jag kunde äntligen ge henne sina födelsedagspresenter från mig och Pierre! Hon fick ett par blommiga skor, ett stort nät att sätta på väggen och stora klämmor att fästa fast saker i nätet med. Jag hoppas hon blev glad <3

Ossi balanserade på Julias solstol..
 
.. och Josefina och Zach däckade i gräset.

TISDAG: På tisdagen var jag också ledig för då hade jag tagit ut en kompdag! Vi hade bestämt (jag och knoll & tott) att gå och äta på Ríva eftersom jag pratat upp pizzorna där till förbannelse. Hanna hängde på också och så satt vi där, åt goda pizzor och pratade om livet!
 
<3

Vi tog alla samma pizza. Samma som jag tagit varje gång jag varit där... nästa gång måste jag nog testa en annan, haha. 
 
Efter det gick vi till Yellow Fellow och drack drinkar! Julia tog en som smakade honungsmelon och Josefina valde en med tuggummi-smak. Jag tog strawberry DAKIRI!
 
ONSDAG: Rean började på jobbet, så dagen inleddes med 1000 prisändringar. Dagen till ära hade jag också glömt sminket hemma så jag såg vedervärdigare ut än vanligt. Men jag hade iallafall något att se fram emot, för efter jobbet skulle jag träffa den här pinglan:

Louise!!! Vi satte oss på Johannes Innergård och beställde öl och lite mat och till efterrätt en kanna strawberry daquiri. Man kan fan inte få nog av daquiri ni.
 
TORSDAG: Hände det egentligen ingenting speciellt (ja förutom att sverigechefens högra hand var på besök i butiken då), och enda bilder jag har därifrån är en selfie. Håll till godo:
Den tog jag på väg till tåget på vägen hem!

FREDAG: Favoritdagen!!! Efter jobbet skulle vi träffa Simon och Hilda och sätta oss på en uteservering och dricka öl och jag var sjukt pepp. Bara det att tågen var förbenat sena pga nåt himla spårfel.. Satt på pressbyrån i Mjölby i närmare en timme och väntade på att det skulle ordna upp sig. Och det gjorde det som tur var till slut så jag kom iväg till Linkan!

De andra hade redan hunnit äta, men det gjorde ingenting för jag hade ätit korv på Pressbyrån. Jag menar något var jag ju tvungen att roa mig med...

Emmy och hennes pappa var där också! Och Frallan! När vi tröttnat på uteservering och att stå i kö gick vi hem till Hilda och Simon en sväng och drack folköl och snackade skit innan jag och Pierre tog bussen hem. En mkt bra fredag.

LÖRDAG: jobbade jag (as usual) och sen for jag hem och gjorde mig i ordning, för jag skulle till Lovisa och dricka öl!

Tog kort kjol pga kände mig modig, och bara ben och converse. Det resulterade i sommarkänsla!

 
Vi tävlade i att göra störst tumme-upp-hand i messenger. Emelie vann

 
Sen gick vi ut och drack öl. Here me n' Magdis!

Lovisa ska sluta nämligen, hennes sista pass är på torsdag (!!!) så vi firade/tog sorgeöl och hade det bra/sörjde. Mina gamestopbrudar <3

SÖNDAG: På söndagen hade jag egentligen planerat att vara hemma och myza med P to the jär, men så ringde pappa och undrade om jag skulle följa med till motala och hälsa på min gammelmormor som fyllde 95 och då blev det prioriterat såklart. Inte ofta man fyller 95 liksom!


Vi njöds på smörgåstårta, och jag bad Tomas vara fin för kortet. Här är resultatet! <3


Mormor, jag Julia och lille skröpplige Moma som fortfarande är bestämd som en tiger.


På kvällen tog Pierre och jag igen den missade mysdagen och tog med hundarna ut till Rosenkällasjön! Solen lyste sådär fint kvällssoligt.


Rosenkällaselvish!

Vi (eller ja Ossi) hittade en tofsvipe-unge som låg och tryckte i gräset, så otroligt söt var den. Och Luring bara nosade på den och lät den sedan vara! Så fint.

Nåväl. Det var den veckan det! Nu ska jag laga kycklingburgare och sen sova, och imorgon börjar en ny jobbvecka. pUss!

Kommentera här: