Höjdpunkter från vecka 26

Pierre hade semester under veckan som var så jag for ut till Linghem och bodde med dem (Pierre tog med sig Ossi, men jag hade Zach kvar hemma med mig, så jag behövde någon som kunde vakta honom medan jag var på jobbet). Jag åkte hem redan förra torsdagen, faktiskt, eftersom det var midsommar på fredagen och butiken var stängd både fredag & lördag!

Vi var ett helt gäng som bodde ute i Linghem över helgen! Mamma och pappa hade flytt huset så vi hade FF, hähä. I utbyte bodde de i Josens lägenhet och vi kunde härja fritt hemma! Förutom jag, Julia och Josefina huserade även Emmy, Hanna och Linus med oss i två nätter (i Emmys fall 3). Mysigt! 
 
 
På midsommaraftonens morgon gjorde vi i ordning den typiska linghemsfrukosten (<3) och skålade i rosa skumpa (som rann över...). 


Jag (och Zach och maten) fick skjuts ut med bil, de andra skulle ta sig till Oppreva medelst cykel. Det regnade och var blött och jävligt, men de tycktes hålla lågan uppe ändå! Bilden är Josefinas som ni kanske förstår :)

Men väl på plats var det relativt bra, trots allt. Det regnade iallafall inte HELA tiden, haha. Calle kapade björkar, och jag och Lisa plockade blommor och inredde uppe på loftet. 

..Och så här fint fick vi det till sist! Det här året blev det inga lekar due to the dåliga vädret, så vi passade på att ha sill-lunch istället. Helt klart ett bra beslut! Den här bilden är dock från bbq:n senare på kvällen. Som ni ser var Zach med hela kvällen <3

Han var jätteduktig, men även hundar blir såklart trötta av midsommarfirande <3

Nästa dag var det bakishäng som gällde, och sen åkte tvillingarna och Linus till Malmö (för tjejerna skulle vidare till Grekland och Linus skulle hem) så Emmy och jag blev ensamma! Vi for till Ica och handlade allt som var gott. Det resulterade i den här smarriga grillningen!
 
 
På kvällen spelade vi alfapet, Emmy vann. Bu.

 
På söndagen åkte jag till Norrköping och mötte upp mamma och pappa samt brushan! Dels fick jag se Olas lägenhet, och sedan deras kontor för första gången. Så häftigt att ha startat eget och våga satsa på det! Allt var stängt i Norrköping, men vi hittade iallafall ett öltält längs strömmen där de sålde öl även på söndagar. Tumme upp på det!

Sedan stannade mamma och jag kvar över natten! Vi lånade Josefinas lägenhet och gick på shoppingrunda nästa dag. Tur det, för mina jobbjeans hade spruckit och min bh gått sönder så det var verkligen dags att tvinga sig runt på stan.

 
Som tur var gick vi inte bara i klädaffärer, utan jag fick med mig ett gäng böcker hem också <3 Från Myrorna, 80 kr rubbet! 

 
Sedan följde en tung jobbvecka. Långa dagar, väldigt mycket att göra. På torsdagen hann jag inte ens äta lunch på jobbet och då står jag en timme längre, mhghaaaa. Det var jobbigt. Men så kommer man hem och blir bjuden på detta <3


 
Vi har förstås promenerat runt Ärtrundan (och här var Pierre med också, han stannade till i Linghem onsdag kväll, innan han skulle till Bråvalla sen dagen därpå!)

En kväll (torsdag kväll tror jag) lyckades jag övertala mamma och pappa till att spela geni med mig. Jag vann en gång, pappa vann en. Mamma fick bara svåra frågor så hon kom sist båda gångerna.

Sen i lördags lyckades Louise (med lite hjälp av Pierre och Viktor) lura ut mig till Bråvalla-festivalen (fråga mig inte hur). Jag var skeptisk men det visade sig inte vara så dumt trots allt! Visst, det var kiss på marken, väldigt dyrt, långa toaköer (därav kiss på marken) och trångt på tåget, men det bjöds också på soligt väder, underbart sällskap, god öl och en underbar Kent-konsert! Helt klart ett av de bättre sommarminnena som jag kan plocka fram och värmas av i höst. Bästa Louise <3

F A N T A S T I S K T!!!!!! Sommar när det är som bäst <3

Dagen efter gav vi oss ut på tidig-svampjakt i Lecaskogen och kom hem med två halvfulla små korgar som iallafall räckte till fyra svampmackor! Härligt och fint att man kan göra två så helt olika men minst lika trevliga grejer på två dagar sådär.

Sedan drog jag upp Pierre från sängen och så skjutsade pappa hem oss och hundarna till Solvändan och här är vi nu! 
1 Carro :

skriven

Mysigt inlägg!!

Kommentera här: