Bonushunden och The Golden Compass

Idag har jag fått låna en bonushund! Louise kom förbi redan klockan halv sju imorse och lämnade över sin Caliber i min och Zachs vård. Han är en sex månader gammal Kleiner Münsterländer och världens sötaste, men största, lilla valp! 


Zach var skeptisk till en början men har lärt sig att komma till mig om det blir jobbigt, så kan jag hålla undan Calle och distrahera med annat. Och nu har det lugnat ner sig lite och de båda accepterar varandra och varandras olikheter! (Zach är ju en gammal gubbe i jämförelse och har ingen lust att  leka och busa med en unghund som Calle, vilket C såklart tycker är übertråkigt! Men han har istället lyckats nosa reda på leksakskorgen där det är fritt fram till alla leksaker, så han är ganska nöjd ändå).

Runt klockan 12 kommer Magda hit med sushi, och sen när Calles matte har hämtat honom ska jag och Magda ner på stan och handla "business clothes". Och ikväll är det mycket möjligt att jag tar min lilla bruna lurv-vovve med mig och far till Linghem. Men inget är skrivet i sten! Vi får se hur det blir! Nu ska jag sätta mig i soffan och börja läsa en ny bok, har ägnat de två senaste dagarna till att läsa läsa läsa (<3) i The Golden Compass och alldeles nyss tog den slut! Så sjuuukt bra var den, men tror inte jag kastar mig över tvåan på en gång. Har ju så många andra jag också vill läsa :) Ska ta mig en funderare och droola en stund vid bokhyllan innan valet faller. Puss!


Psst! Jag har förstås skrivit om The Golden Compass på läsbullebloggen, är ni sugna på att veta mer så kika gärna in där!
 
SEE YA LATER! B)
 
1 bob:

skriven

Tjuvstartat på peppisar?! GOTT :D

Kommentera här: