ÄNTLIGEN!

 
ÄNTLIGEN!!! Nu, NU, har jag den också! Den åttonde Harry Potter-boken, Harry Potter and the Cursed Child.

Jag var inte speciellt pepp när jag först fick höra talas om den. Mest skeptisk över hela pjäsgrejen, och det faktum att hon ju inte skrivit den själv egentligen. Men ju närmare release vi har kommit desto mer har jag insett att jag såklart inte kan gå utan Harry Potter. Det är ju böckernas böcker, och även om den skulle visa sig inte leva upp till förväntningarna så vill jag ha läst den.

Jag var inne i sci-fi-bokhandeln i Malmö och bokade den - men inte till mig själv, utan till min syster. Vi har alltid läst Harry Potter tillsammans. Jag läste alla böckerna högt för henne och vår genomläsning av den sista boken är det finaste bokminnet jag har. Hur vi tillsammans gråter med Harry, för honom, när han ska gå mot den slutgiltiga striden. Omggg those feels... Därför ville jag nu när den här kom att hon skulle få den först. Få ett försprång liksom, eftersom jag alltid läst de andra innan henne. Försprånget blev dock lite längre än jag tänkt mig när boken sedan inte gick att få tag på....!!! Jag som bokar upp folk på spel och tjatar på dem att om de vill ha spelen i samband med release så MÅSTE DE BOKA DEM och så enkelt är det. Och ändå gick jag i min enfald och trodde att en bok nog skulle finnas kvar till mig i butik några dagar efter släpp. Men nej, såklart inte, det var väntetid minst en vecka. Så i en vecka har jag väntat. Och väntat... Och så till siiiist kom den! Lagom till helgen också. Så nu är kvällens plan som följer:

1) läsa klart The 5:th Wave som verkligen inte är dålig, vilket innebär att det nog kommer gå ganska fort, så att jag kan komma till punkt 
2) och börja läsa Harry Potter and the Cursed Child!

Vi ses på andra sidan!

Ps, jag har HELT lyckats undgå spoilers och har inte läst någonting om boken innan i princip vilket gör det så ännu mer fantastiskt på så många plan. Puss på er!

Kommentera här: