Illusionen

hej. idag har jag min lediga dag och jag brottas med mig själv psykiskt. jag vill så gärna bara vara hemma och inte göra någonting, jag vet att jag mår bäst då. jag har alltid haft en bild av mig själv att jag ALLTID är hemma så att jag känner mig tvungen till att tacka ja till folk när de vill hitta på saker. jag känner att jag måste passa på att göra saker när jag är ledig eller när någon ens frågar mig, för annars finns risken att jag aldrig får komma och då kommer jag ångra mig sedan. tänker jag. men så pratade jag med min syster om det här häromdagen. och hon sa till mig att men amanda, du gör ju JÄMT saker? jag förstår inte hur du orkar och hinner? och nu när jag tittar tillbaka och tittar i backspegeln så tror jag att jag har haft en helg (en!) på jag vet inte hur många månader, sen i somras kanske? då jag inte gör någonting utan bara är hemma med hundarna båda mina lediga dagar. så den här veckan, och helgen som kommer, tänker jag att jag ska försöka bara vara hemma och vara med mig själv. för jag är så stressad och nedstämd nu så jag BEHÖVER tid att bara andas och vara med mig själv. och med pierre, som kommer på torsdag eller fredag. 

så nu har jag faktiskt stängt av min messenger-app så att den står som inaktiv och avaktiverat en del chatter där i 8 timmar så att jag kan slappna av lite. funderar på att sätta mobilen på flygplansläge för jag har fasen en osund relation till sociala medier (ja ni läser ju detta bland annat...). 

ja. så nu kör vi. nästa vecka är jag på topp igen!

Kommentera här: