Är sämst. I vanlig ordning.

Ok jag är sämst, jag pallade inte betala varje månad till mitt fackförbund så mitt medlemsskap gick ur. Har nu blivit lite ansvarsfullare (yeah sure...) och tagit reda på mer och inser verkligen att jag bör vara med där. Så gick med där + i a-kassan men känns så jäkla idiotiskt att jag alltså hoppar på det här ett år efter att jag började jobba? Gah när ska jag växa upp egentligen... Har iallafall försökt börja spara ordentligt, det är ganska kul, fnular lite med fonder. Har gått 48 kr plus. Hehe. Kommer tjäna storkovan på detta (not). Men bättre att ha börjat spara samt ansluta till akassa osv vid 27 års ålder än aldrig, right folks?

 
Nu åkte Pierre hem igen alldeles nyss. Nu ses vi inte på ca en månad, jävla jävla liv ibland alltså. Imorgon är det back 2 job som gäller, ytterligare en vecka då jag åker hem varje lunch för att hastigt och lustigt ta ut två kiss- och bajsnödiga doggelitos. Börjar kännas i magen, är stress-svullen och har ont. Hoppas det lägger sig, för jobbet i sig är inte speciellt stressigt. Det är snarare det ständigt gnagande dåliga samvetet för deras skull. 
1 Anonym:

skriven

Det kanske finns någon som kan hjälpa dig och gå ut med hundarna någon dag i veckan? Typ en dagmatte i området.

Svar: Ja, jag borde försöka hitta någon. Tyvärr är Ossi väldigt svår att gå med, mycket dragig och kan vägra en del och så. Så det kan inte vara någon skröpplig liten tant eller litet skol-kid. Men ja, något sånt vore nog det bästa.
amanda.

Kommentera här: