Dravel

Lyssnade precis klart på Vita nätter av Dostojevskij. Vilket jäkla dravel. Sånt förbannat uselt tråkigt tjatigt barnsligt märkligt irriterande självgott babbligt trams?! Gah. Hade något sådant skickats in till ett förlag idag tror jag de hade kasserat det efter att bara ha läst några sidor. Ta vilken random blogg som helst idag, och varenda inlägg är mer intressant än vad den där "kärlekshistorien" var. Snark. 

Jag har dock fått låna Brott och straff, och jag har hört från flera håll att den SKA vara bra (alla författare har säkert både sämre och bättre verk att stoltsera med och skämmas över) så jag ska inte döma Dostojevkij för hårt. Men Vita nätter var rent plågsam. Bedrövlig. 

Nu ska jag gå och lägga mig och fortsätta läsa Sherlock Holmes: The sign of four. Gnatt!

Kommentera här: