Håller tummarna för ett fantastiskt 2016

Nytt år. Nya möjligheter. Jag hoppas mycket på det här året. 2015 känns som ett år som sprang förbi. Lite för fort, lite för sorgset. Där 2014 var ett av mina lyckligaste år så har 2015 varit ett ganska intetsägande år som i mångt och mycket förknippas med jobb. På ont och gott, men tyvärr ganska mycket ont. Långa jobbdagar, sena kvällar. Noll ork och noll intresse eller ens möjlighet att lägga tid och fokus på något annat då telefonen ringer varm även på lediga dagar. När det känns som att jag inte hinner med att leva för att jag har ett jobb jag måste prioritera. Och när det är ett jobb som jag inte ens brinner för längre, är det bara sorgligt. 


Därför hoppas jag nu mycket på det kommande året. Jag vill inte komma med några löften, jag är osäker på om jag skulle kunna hålla dem. Men jag kan komma med förväntningar. 

Jag hoppas på:

- Nytändning. Nya möjligheter, att jag vågar ta nya kliv och testa på nya grejer. 

- Ett mer ekonomiskt tänkande. Jag vill bli bättre på att spara. Göra veckomatlistor och lägga undan pengar till senare. 

- Mer tid till mig själv, mina intressen och mina vänner. Jag vill vara snällare mot mig själv. 2015 var inte ett år jag vill uppleva igen. Jag tror varken min kropp, mitt psyke eller mina nerver klarar av det. 

- Lugn.


 
Jag kom förresten precis hem från ett löppass. Var en så otroligt skön runda, första på ganska länge. Lyssnade på podcast, funderade på de ovanstående punkterna och höll tummarna för diverse kommande eventualiteter. Tog ett kort på min bedrövliga träningsutrustning som skulle behöva uppdateras i alla led. Men trots utrustningens brister tog jag mig ut på ett pass, och det blev ett helt fantastiskt pass. Hoppas nu att det blir så med detta året också. Trots 2015:s alla brister och tillkortakommanden, så hoppas vi nu på att det ur askan föds ett helt fantastiskt 2016.
 

Kommentera här: