Trettondagen

Idag var det "röd dag", Trettondagen, så butiken var bara öppen som en söndag. Förra året jobbade jag inte alls pga GS i Mjölby har mycket skönare öppettider, men vatusan, hellre fyra timmar än 9. 

Inledde morgonen här, med mysig hund i knät, en kopp kaffe, bra bok + skidor <3

Ska strax sätta mig i soffan, slå på svt play med touren på skidor och läsa bok. Älskar att ha ljudet av skidorna i bakgrunden, det är rogivande. Misstänker att det har något att göra med barndomen och att mina föräldrar kollat mycket på skidor. Att tvn liksom står på, inte jämt, inte med mycket annat: men med just skidorna. Har verkligen kommit in i min bok också! På tiden, eftersom jag började med den för över tre veckor sedan. Uprooted. Ibland är det svårt att komma in i engelska böcker, man hittar liksom inte flytet riktigt lika lätt som med svenska. Ska läsa en svensk sedan, känner jag sådär spontant. Antagligen den Julia fick i julklapp (och redan hunnit läsa ut!), av E. Lockhart: Den ökända historien om Frankie Landau-Banks. Och sedan ska jag läsa Dostojevskij, efter tips från mamma. Det var ju mamma som tipsade om Roddan så hennes tips måste man ta på allvar! 

Kommentera här: