Händelserik helg!

Ja herregud, den här helgen har trots allt känts väldigt lång. På ett bra sätt alltså. Jag kan inte riktigt förstå att jag är ledig idag också? Även om jag alltid är ledig på måndagar så känns det som att jag lurats och haft längre helg än vad jag ska. Kanske för att Pierre kom redan i tisdags och att jag har haft sällskap så länge. Eller för att vi var ute och firade Viktor med en riktig festkväll i fredags, så det kändes som att helgen startade redan då även om jag skulle upp och jobba på lördagen. Sedan var jag på Emmys examensfest på lördagskvällen. Och igår hade jag och Pierre vanlig klassisk hemmasöndag med melodikryss, långfrukost och städning. 

Nåväl, vi tar det i rätt ordning. Först ut: fredagen. Viktor fyllde 31 i onsdags och vi hade lite smått pratat om att även i år åka till Österrike och fira hans födelsedag, men jag och Pierre tvingades dra oss ur pga lite halvskralt med stålar nu när Pierre inte får CSN, ni vet... Och så beställde vi ju en resa till Mallis i maj så vi åker helt enkelt på den resan tillsammans istället! Men därför blev det aldrig något planerat för Viktors födelsedag, och han kände väl heller inte att styra något stort i år eftersom vi ändå gjort något så storslaget förra året (vi var ändå 10 stycken som for till Alpbach över en långhelg - en av mina bästa resor ever). Louise vägrade dock låta firandet gå om intet så hon drog ihop ett litet gäng kompisar och så styrde vi tillsammans en överraskningskväll för födelsedagsbarnet! Det är ett under att vi lyckades, haha, för kaoset var ganska totalt i den facebooktråd vi hade skapat för eventet... Men Viktor lurades att tro att han skulle vara barnvakt och vi andra möttes upp på hörnet till Linge/Boströms lägenhet och så smög vi in i deras trapphus och ringde på. Louise låtsades vara på toa och bajsa så att Viktor skulle tvingas öppna och hohohoho vilken överraskad herre som öppnade dörren! 

Bild från i fredags, när vi var på restaurang Rico. Louise hade redan förbeställd en flaska bubbel som stod på bordet och Viktor placerades på kortsidan som sig bör för någon som blir firad <3

Det roligaste med tillställningen var att äntligen få träffa några av de vänner som figurerar i Louise liv men som jag tidigare inte fått tillfälle att träffa! Bland annat Maria, som var helt otrolig och inspirerande. Tycker så mycket om när man klickar med vänners vänner och får dem till egna vänner!

Sen i lördags jobbade jag som sagt, vilket var ganska tungt då jag insåg att jag glömt bankkortet hemma och inte kunde köpa frukost... eller lunch. Eller examenspresent till Emmy. Det löste sig som tur var pga swish (kunde föra över till min kollega så jag sedan kunde låna hennes kort och gå och köpa brunch) och pga Emmy kom förbi jobbet och jag kunde övertala henne att köpa öl till mig. Däremot vägrade hon köpa sina egna examenspresenter samt blommor  :'D


Men jag löste det med en bladning av list och... list. Bland annat fick hon det här partykittet av mig! En stor pappersram och en hel uppsjö av olika utklädnadsattiraljer för att spejsa upp sina instragram-bilder! Kanske inte den mest seriösa examenspresenten (hon fick en resa till Stockholm också) men en av de roligare! På bilden: Sofia, Emma, Elin och Emmy.
Det var helt enkelt två toppkvällar!

...och sen såg söndagen ut såhär <3 Sämre helg kan man ha, va?

Kommentera här: