Reseplanering och en hemsk bioupplevelse

Nu är helgen förbi och över, och även om jag och Pierre på ett sätt var lite dumma och bestämde oss för att ses den här helgen (vi försöker spara pengar till resan, och biljetterna är inte direkt gratis) så blev det en väldigt fin helg ändå. Vi gjorde följande:


I torsdags var vi hemma hos våra medresenärer Louise och Viktor för att planera resan samt beställs gemensam taxfree (man vet ju inte var närmsta supermarket ligger när man kommer ner liksom, eller jo vänta: vi kollade ju till och med Google Maps streetview så vi har koll på ALLT): bland annat beställdes ett beach set samt en färdig blandning av aperol spritz plus extra skumpa till födelsedagsbarnet (och extra benutrymme till Viktor). Kändes bra och framförallt PEPPANDE för nu är det bannemig inte långt kvar! 🙌🏼 Tänk att det var närmare 100 dagar sedan vi bokade. 


På fredagen jobbade jag ju as usual, så för att få ut multum av umgänge med varandra kom Pierre ner på stan och bjöd mig på lunch, innan vi tog en runda och letade efter badkläder. Hittade inga fina though...


Och så igår, lördag, utnyttjade vi de där 👆🏼 biljetterna som jag fick av Microsoft för att de tyckte att jag skyltade så fint med Quantum Break! Vi gick på Captain America: Civil War och omdömet var löd ungefär såhär: 


Däremot kändes det under hela bion som att vi var med i dolda kameran. det var fan den värsta bioupplevelsen jag varit med om. Folk sprang och slog i dörrarna, alla prasslade något överdjävulskt med godispåsar, nös och snöt sig i varandras tröjor (säkert). Jag hade ett kid bakom mig som sparkade mig ryggen hela föreställningen och som hela tiden frågade sin mamma vad som hände. Och till höger satt en ensam man som tog upp BÅDA armstöden (ja även mitt) och andades stönande och ashögt med öppen mun heeeeela filmen. Jag må älska biopopcorn men de har svårt att väga upp för en sådan genombedrövlig upplevelse 😒


Efter filmen gick vi sedan och tog en numera traditionsenlig efter-filmen-öl så vi kan diskutera och prata igenom den ❤️ Fick till och med rabatt på ölen av packe som var min stammis i Mjölby så kvällen slutade top notch!

Nu är jag dock ensam, Pierre tog med sig båda grabbarna upp för jag ska inventera Motalabutiken natten till onsdag. Kommer inte i säng når jag är ensam hemma! Fastnar vid datorn och scrollar mig igenom skit istället för att gå och lägga mig och läsa. Nu är jag iallafall påplats i sängen, puss och godnatt!

Kommentera här: