Valborgshelgen

nu har pierre varit hemma sedan i torsdags och det har varit sååååå skönt att samla på sig trygghet, snällhet och kärlek under den tiden. att bo ifrån varandra kan vara så otroligt jobbigt, svårt med känslorna och med all sorg det innebär att vara ensam istället för tillsammans, så de här tillfällena behövs verkligen. vissa helger när han kommer hem känner jag att jag måste krama ur allt allt allt och får nästan ångest över att vi inte hittar på grejer hela tiden, att vi inte kan vara vakna och tillsammans under dygnets alla timmar så att jag kan få ut multum av hans nörvaro. den här helgen har varit lite lugnare på den fronten och det har varit så skönt. känns som att vi då också kunnat njuta av varandra mer, när man inte försöker för mycket utan bara tar det som det kommer. 

i lördags tog vi en valborgsöl eller 2 på stan med magda och oskar, efter att jag och oskar jobbat klart. solen sken och jag kunde till och med sitta utan jacka! Jag har ny skjorta btw! På kvällen, vid halv niosnåret, lämnade jag pierre hemma och for ut till tallboda för att gå på fest med emmy. det var också så skönt, att kunna lämna hundarna utan dåligt samvete för att de blir alldeles för lång tid ensamma. pierre ville allra helst vara hemma med dem eftersom han är ifrån dem så mycket i veckorna, så det blev lite win win. 

och idag har vi varit ute och strövat i eklandskapet! pierre hade stegräknaren på och den visade på 10 000 steg efter promenaden, så både vi och killarna är ganska trötta nu.

vi satte oss mitt ute på prärien och drack kaffe. hundarna kunde vara lösa för där ute ser man åt alla håll, plus att det är inhägnat. smart av oss tycker jag.

"tyvärr" var tågen allt för dyra hem ikväll, så pierre åker okristligt tidigt imorgon bitti istället. gör mig inte ett endaste dugg, då det ju innebär att vi får ytterligare en kväll tillsammans <3

Kommentera här: