en uppdatering på kanelbullens dag

hej bloggen! jag glömmer dig så ofta. eller nej jag glömmer inte men jag kommer mig aldrig för att skriva. har väl för stora ambitioner eller något.. men vill ju inte att det här SKA vara något storslaget, vill bara ha små minnesbilder och inblickar från mina år här på jorden. mitt liv just nu: 1. har ständig ångest för uppsatsen. den GÅR framåt och jag HAR fått svar på min enkät men på nåt sätt är det liksom ett permanent tillstånd att jag ska känna mig ångestfull när jag skriver uppsats, det bara är så. ständigt ont i magen och rapig med andra ord.
2. zach har analsäcksinflammation eller har iallafall haft det och det blir liksom aldrig bra!!!! suck. det blir fläckar på alla möbler och luktar satan och han mår ju inte riktigt hundra heller. 1000 kronor stycket för veterinärbesöken vi varit på men de gör liksom ingenting som hjälper? hoppas jag får tillbaka lite på försäkringen iallafall. den 19:e ska vi till vetten igen för då ska han göra ultraljud på hjärtat... åh min lilla bubbis :( zach har förresten börjat få vita hårstrån runt munnen, mest på hakan, jag får ångest av att tänka på att han börjar bli gammal! :((((
3. tycker trots allt att det är lite jobbigt att vara timmis. inte ha full koll på allt hela tiden, inte känna att jag vet bäst och mest. hmm trodde inte jag skulle känna så.
4. är så himla trött på alkohol
5. vi har möblerat om här hemma och det blev mer hemtrevligt och mysigt och fint :) bra initiativ av pierre.
 
var nog cirka det tror jag. bjuder ändå på en må-bra-selfie trots lite deppigt inlägg?:


tog den innan jag for till jobbet idag och mådde faktiskt mkt bra. snoozade i soffan imorse till klockan 10 (mycket långt för att vara jag), utan att hyperventilera eller ha ångest för att klockan var så mycket (väldigt konstigt för att vara jag), räknar nämligen timmarna hela tiden. kollar klockan JÄMT. är en stor anledning till att mobilen ger mig bad wibes, att den visar mig tiden. kan dock inte vara utan tidsuppfattning, måste veta vad klockan är ALLTID. oj nu kom jag av mig, jag var ju lycklig på bilden även pga hade ätit goda pannkakor och läst bok i lugn och ro en stund och forslat angsten åt sidan för några ögonblick <3 känns alltid lika skönt.

nu ska jag försöka slita mig från datorn och läsa lite bok. läser lockwood och co nu igen, bok 4. tycker så mycket om dem av någon anledning! precis som med harry potter känns de som att man kommer hem <3. glöm inte kika in på läsbulle-bloggen ibland förresten (om ni orkar), skriver där en del och tycker så mycket om om någon skulle kommentera ibland. älskar er!

Kommentera här: