Efter första handledarmötet

idag var jag på mitt första möte med min handledare, inför höstens examensarbete. har varit nervös inför det, inte riktigt vetat vad jag har att förvänta mig. tänkte att handledaren, marcus som han heter, kanske hade väntat sig att jag skulle komma med färdiga planer och tydlig struktur inför höstens arbete. jag har nämligen haft varken planer eller struktur eftersom jag svarade på hans förfrågan om att hjälpa till att skriva en uppsats som en del av en större undersökning. som tur var kändes iallafall handledarmötet riktigt bra. han hjälpte mig massor, med vilka artiklar vi kan använda till teori och metod, jag fick en enkät som vi ska översätta tillsammans och använda, och han skulle kopiera artiklar och skicka dem hem till mig för ytterligare referenser (!!). mitt problem är oftast att jag försvårar saker och ting för mig så det här känns alldeles perfekt, att han hjälper mig med vad som behövs, och kanske ännu bättre, med vad som inte behövs! så att jag inte lägger massa onödig tid på att läsa hela böcker där jag egentligen kanske behöver några kapitel för referenser. 

 
firade det lyckade handledarmötet tillsammans med zach när jag kom hem. fixade också liukort och uppdaterade min studentportal när jag var på universitetet, och köpte mig ett block för att använda under kursen. imorgon har jag en föreläsning och jag och kina har bokat in föreläsningsdejt så att vi säkert ska komma dit och inte lata ur. jag är så otroligt glad att jag har tagit det här beslutet, nu känns det helt rätt och bra och som att jag faktiskt kanske kommer kunna att ro det här i hamn. iallafall den här uppsatsen (den andra är ett senare problem). 
 
så här sitter jag nu, läser artiklar och försöker hålla ögonen öppna. är helt slut, kanske för att nervositeten gått ur lite och jag känner mig mer trygg i mitt kommande arbete. hoppas, hoppas verkligen att det här kommer att gå vägen nu :)
 
1 josefina:

skriven

jag tror på dig, du är bäst!! tillsammans löser vi alla hinder, om det så är skola, flytt eller bara dumt magont <3 love you sis!

Svar: <3!!
amanda.

2 Charlotte :

skriven

Det har gått tillräckligt lång tid sen jag pluggade på Liu, så jag blir lite (väldigt) nostalgisk när du skriver att du köpt block och det. Jag känner typ lukten inne på den där lilla bokhandeln vid Zenit. Nu ska jag också ta mig i kragen! (har 2 tentor som ligger o skräpar sen mitt SvA-plugg).

Svar: jag har länge blivit apatisk och fått ångest av campus, men nu kände jag mig mer hemma och trygg. kanske för att jag inte längre riskerar att springa in i folk som man VET började flera år efter osv, det gav mig alltid ångest, att känna mig gammal. nu är det så länge sen så att alla har gått ur oavsett hur sent de började :D
amanda.

Kommentera här: