en föreläsning och en störig man

så, idag var jag på föreläsning i forskningsetik! var nära att jag inte kom dit dock, det regnade så sjukt mycket när jag cyklade mot campus så jag var nära att ge upp och vända. tänkte att om det fortfarande regnade när jag passerade garnisonen så fick det vara bra, då skulle jag riskera datorns välmående i ryggsäcken (har den inte skyddad i någon extra plast eller liknande så läcker väskan in vatten blir datorn förstörd). men så slutade det regna och jag kunde cykla hela vägen fram! var bara lite rakt igenom dyngsur om benen och så... men det torkade.

aja, föreläsningen var inget vidare, men det var skönt att vara där. vi hamnade med en man som trodde att föreläsningen var till för endast honom, att läraren höll den som en dialog med honom, så han satt och pratade rakt ut, kommenterade allt och skulle prata om filmer han sett osv osv i all evighet. till sist röt jag ifrån och sa att diskussion kan han ha efter föreläsningen, att det skulle vara trevligt att höra vad föreläsaren hade att säga. då blev han tyst. eller han räckte iallafall upp handen för sina idiotiska frågor fortsättningsvis. gah är så trött på folk. kina bara skrattade åt mig när jag blev så irriterad, men herreguuuuuud snubbar som den där BEHÖVER få veta att de stör, för annars tror de att vi andra typ uppskattar deras "små" inputs. aja nog om honom. nu ska jag strax cykla ner till stan och möta upp emmy för att äta lite middag på nh, eller förlåt, KK som det numera heter (herregud). Kårhuset Kollektivet. tror att det till och med ska vara quiz där ikväll, kan ju bli kul!

ha en fin kväll mina vänner och fiender, så hörs vi en annan dag! puss!

Kommentera här: