Hej igen

Brief update om livet just nu. Zach opererades för sin spruckna tand i slutet av juli. All good all fine, trodde vi. En vecka senare började han skrika av smärta helt okontrollerat och efter att ha blivit inlagd en hel dag till på Evidensia (för härliga 3800kr, lika mycket som min all inclusive-resa till Samos) kom de fram till att han skulle fortsätta gå på samma smärtstillande som innan. Härligt konstaterande värt 4000 kronor, helt klart! Iallafall. Det går inte på försäkringen för oss så länge det är ryggen som strular, eftersom han har haft problem med den tidigare. Så 40 000 i operationskostnader finns som inte på kartan. Enda hoppet är att han får vila sig frisk med hjälp av smärtstillande. Tur är ju att jag har min semester nu men det är sådär halvkul att ägna den åt att tvinga i panikslagen skrikande hund piller som han inte vill ha dag som natt och sen gå på helspänn innan han får ont igen. 


Nåväl. Köpte hem mass effect i fredags så jag har att göra iallafall. Pierre är i London så det är jag och grabbarna, rattar allt själv på gott och ont. Vi skulle ju upp till stugan på torsdag men är osäker på hur det blir med det. Som det är med Zach nu kommer han inte kunna åka med och vi kan ju inte gärna lämna bort honom i det skick han befinner sig nu. Fick iallafall mer onsior utskrivet av Valla idag (hoppas jag, de sa det iallafall). Har gått och nojat över att de skulle neka och kräva röntgen. Har verkligen inte råd till det. Fan vad jag önskar att jag hade oändliga tillgångar och bara kunde lämna honom till Fitzpatrick Clinic i England och ba "gör vad ni kan, rädda honom". Fan att hundvård ska vara så sataniskt dyrt. 

Återkommer väl så småningom. Brukar ju skriva just när jag är gräsänka. Puss. 

Kommentera här: