Första advent

Hej bloggis! Första advent idag. Jag har druckit kaffe, lyssnat på julmusik och tänt ett ljus. Även öppnat min kalender från Rituals, fick ett doftljus som jag tände så nu har jag ont i huvudet för att det luktade så starkt :( Är så tråkigt att jag är ensam i den här familjen på två om att kliva upp på morgonen och äta en mysig frukost! Nu var Pierre visserligen på jobbfest igår så han förtärde pizzarester i sängen, men helt ärligt, han hade typ hellre gjort det även om han inte varit bakis än att kliva upp och dricka kaffe sittandes vid ett bord. När detta skrivs klockan 13.11 är han fortfarande sängliggandes. Tur för honom att jag och hundarna redan gått runt vattnet och runt vattentornet för annars hade han nog fått torka kiss i vardagsrummet vid det här laget... 


Bild ovan på min ensamfrukost. I mars kommer det ju om allt går som det ska ytterligare en liten person i vår familj, jag hoppas att hon kommer att brås på mig och vara en frukostmänniska. Jag hoppas även att hon blir en bokmänniska men är orolig pga skärmar lockar ju ofta mycket mer och de finns ju överallt nuförtiden. Men det löser sig väl på ett eller annat sätt, vill hon så hemskt gärna ha en skärm i ansiktet kan hon ju få en läsplatta :) Genius me.

Vi har faktiskt redan både beställt, betalat samt hämtat hem vår vagn. Ovanligt för några med världens sämsta framförhållning som vi två, men ibland kan även den brunaste bajskorven glittra i solen, ni vet. Vi vill helt enkelt öva lite med hundarna innan vi har en liten människa liggandes där i:

 
Det gick faktiskt riktigt bra! Nu inser även jag att det ser lite risky ut med en russel fastknuten i en vagn på det där sättet men det var endast för fotot, jag lovar! 

Den här veckan som kommer har jag kompledigt enda fram till fredag om allt går som det är tänkt! Vilket det säkert inte gör men jaja. Jag har ingenting speciellt inplanerat och det är jätteskönt men också lite stressande? Känns lite slöseri med dagar att inte göra någonting av dem. Kommer väl ångra mig bittert när jag läser detta sedan i april eller maj nästa år kan jag tänka mig. 

Nu ska jag läsa ut min dåliga bok (Begravd jätte av nobelpristagaren Kazuo Ishiguro)  och sedan ska jag kanske spela tvspel, kanske träna, kanske sova, kanske inter göra något speciellt! Hurra!


Puss!

Kommentera här: