En lördag med dop, brädspel och Petter

Häromdagen hade jag en så himla fin dag. Vaknade och var inte alls sugen på den för jag är ju osocial och sådär, men är så glad att jag inte sjukringde in mig som jag hade planerat långt in på dagen....


Det började med att vi klockan 13 var ett himla fint gäng på dop i Mikaelskyrkan i Ryd. (De som inte riktigt syns på bilden är Jesper och Linda och lille Theo som satt bakom oss, och Kina som satt bredvid Pierre).

Det var nämligen Stoffe och Amandas lilla Ella som skulle döpas! Det var väldigt fint och stämningsfullt, och herregud de har verkligen världens sötaste lilla troll <3 Så häftigt (och lite ångestigt) att många av ens bästa vänner börjar bli föräldrar nu...

Sen på kvällen hörde jag ryktesvägen (eller ja jag frågade Gustav) att Rasmus och Charlie skulle stanna ytterligare en dag och att de skulle ses på kvällen hemma hos Gustav och bli undervisade av Jesper i brädspelets ädla konst. Jag bjöd in mig själv pga sådan är jag, haha. Nä men Pierre skulle till Norrköping på studentgalej och jag ville så gärna fortsätta att umgås med de här fina vännerna när tillfälle ändå gavs. Vi ses ju inte så ofta längre. Så Jesper kom förbi och hämtade mig på kvällen, och jag bjöds på Rasmus pappas klassiska recept på fisksoppa (såååå god!) och sedan tog ett långt spelparti vid. SÅ roligt var det! Tyvärr förlorade vi men det gjorde ingenting. Efter det bestämde vi oss för att åka till Kårallen, för Gustav är gammal DC och har guldkort med inträde för all framtid. Just den här kvällen spelade Petter också, och jag var först inte så sugen på just konserten, men så när vi väl stod där inne på dansgolvet var det SÅÅÅÅ KUL. Han spelade Repa skivan och massa gamla klassiker vilket värmde mitt gamla tanthjärta <3 Sedan placerade vi oss i Hålet och satt kvar där till efter fyra (Petter var nere hos oss en sväng också, mest för att signera väggen, men han var ändå bara ca 2 meter ifrån mig! Coolt va, hehe). Dansade till gamla dängor och bara hade det så fantastiskt kul <3 Hittade verkligen en ny favoritperson i Charlie också, att vi inte insett det tidigare? Bästa som finns när man hittar nya favoriter ju! 

TACK för världens bästa kväll mina fina gamla bästa vänner! Love you all ---> SKÅL :*

Kommentera här: