Åka och rensa ur

Idag ska vi åka till Motala och Drottninggatan (som numera heter Nedre Borgmästaregatan eller något sådant, herregud vad Moma blev galen om man skrev fel adress på hennes vykort, så arg att jag till och med har ett dokument på skrivbordet på datorn med texten MOMAS ADRESS för att aldrig behöva oroa mig för vilken som stämmer) för att rensa ur Momas lägenhet. Mormor har betalat den i tre månader till bara för att ha gott om tid att samla på sig allt (hon är en horder utan dess like) och nu hoppas hon att jag och mamma ska komma dit och ta med oss massa grejer hem vi också. Hm. Känns lite ohelgat att klampa in och riva ur, tänk när ens barn eller syskon eller vem som nu får ärva mig ska komma in och rota bland mina grejer och hitta alla gamla dagböcker, eller konstiga ting man samlat på sig genom åren? Och att man inte kan vara där och förklara dem! Vi får hoppas att Moma är med oss idag och hoovrar runt och att hon känner att det trots allt är OK att jag ibland tar fel på gatan och att vi rotar bland hennes grejer.

Haha där är Momas adress sparad. För att inte väcka hennes wrath. Var liksom nästan bättre att inte skicka kort alls och sedan låtsas som att det kommit bort i posten än att skicka till fel gata (även om det kom fram). 

En annan grej jag fått för mig i år (haha himla stor grej för mig att det är nytt år och nystart alltså) är att jag vill springa lopp! Jag kollar på tjejmilen och vill anmäla mig. Men vill inte springa själv. Någon som vill hänga på och göra det till en rolig grej? Ska ta mej tusan fråga Emmy! Kan tänka mig att hon kanske skulle tycka att det var roligt, hon som har förvandlats till a helluvva löpare på senare tiden. Tänk vilken kul grej ändå!

Kommentera här: