dags att häxprocessa igen

såg att min lillesyrra bloggat lite om senaste tiden så jag tänkte att ja men då kanske jag också ska göra det. har inte hänt så mycket förvisso, jag lever inte riktigt ett lika spännande liv som hon gör. men förnöjsamt ändå! senaste veckan har jag inte jobbat utan varit hemma och skrivit uppsats. liksom bara det? sån lyx. har som mål att kunna skicka in den till nu i början av februari, hoppas att det kommer bli så! annars är det maj som är framläggning och det går ju också såklart, men det vore skönt att kunna sopa undan den och fokusera till hundra procent på uppsats nummer två. som jag faktiskt hade möte om idag! var kul att träffa min gamla handledare sofia igen. vi kramades om som gamla vänner och konstaterade att det var fem år (!!!) sedan vi sågs sist, när jag harvade med den uppsatsen senast. 2012 står det tydligen på uppsatsen som skickats in, och det kan stämma, det var då jag träffade pierre och allt det där också. så himla lustigt att tiden går så fort. panik på det. men också skönt att kanske förhoppningsvis äntligen få sätta en punkt för den här himla evighetsplågan till lärarutbildning någon gång, och lyfta blicken och gå vidare. MEN först ska uppsatsen om häxprocesserna omarbetas och förhoppningsvis förbättras! den är närmare 60 sidor också så det kommer bli en hel del jobb med att korta ner den.. haha herregud. men det här löser jag och sofia, hoppas jag!

 
sen är vi hundvakter nu också! till henrik och magdas lilla underbara odjur ronja. när jag kom hem från handledarmötet hade hon vänt upp och ner på hela läggan... och tuggat sönder min bok D: som tur var hade jag redan läst ut den, hehe. nu ska hon nog inte behöva vara ensam nåt mer innan hon ska lämnas tillbaka till sina rättmätigare ägare på tisdag. 

nåväl, nu tar jag helg! ska läsa bok och dricka kaffe. puss <3

Kommentera här: