valborg i lund

i år gjorde jag och pierre ett sista studentryck, och for ner till lund för att fira valborg med julia och josefina och deras härliga kompisgäng. det blev en mycket rolig och rejält slirig och slitsam helg, här kommer några bilder:

 
på fredagen korkade vi upp en första flaska cava för att fira att vi var samlade, josefina hade valt den med finas och mest passande namn <3



vi gick på tugg burgers och åt supergoda burgare (den smälta cheddarn var den bästa dippen, obs) i en bananflugevimlande men mysig lokal. bra start! tyvärr höll dock inte lyckan i sig.. på kvällen förfestade vi lite i josefinas lägenhet innan vi for iväg för att gå på en konsert som vi inte kom in på men stod i kö till i en timme. kändes  lite sådär halvtråkigt att inleda helgen med det men vatusan. samtidigt var vi mer i form nästa morgon när vi klev upp och blev bjudna på shots som man skulle dricka utan händer av hannes!



på lördagen gick iväg till helsingkrona och spelade ölkubb, innan det började regna så vi fick leta oss inåt. julles telefon krånglade på morgonen så hon tog sig ut till nova lund för att reklamera den, sen visade det sig att flera andra i gänget haft samma problem.. och att den började fungera igen på eftermiddagen. stackars julle!



är det något jag lärt mig under mina besök i lund så är det att de gillar ölspel och kortlekar!



julle funderar på sitt nästa drag.




sekunden innan jag spillde ner hela mina byxor med cava... suck! framåt tiotiden (elva?) gav jag och julle upp och gick och köpte kebab i natten. det var ju trots allt under söndagen som det gällde.. valborg!



valborgsmorgon hos ellen och ida :) de hade gjort så fint på morgonen! gooo frukost som systrarna almén inte var sena att hugga in på!

 
sen gick vi till parken och allt var alldeles för bra för att vara sant! Kanonväder, perfekt fylla för oss alla fyra, fullesamtal och ingen som åkte fast av polisen för att kissa i buskarna! 



vid fyrasnåret gick vi till ög:s dit vi hade biljetter. det var ett kompband som spelade på deras bakgård och vi gjorde allt för att fortsätta dansa i solen innan den gick ner bakom hustaken.



och så fyllde vi på vätskereserverna, såklart!



inför kvällen delade vi upp oss. pierre gick med grabbarna ovan som fick ansvar för honom och jag, julle och josefina gick hem och gjorde carbonara och laddade om batterierna för kvällsfest. tyvärr drack pierre sprit och blev lite för full så jag tog en taxi hem med honom innan vi kom ut på kvällen. men så är det ibland, tror inte det hade blivit mycket roligare om jag kommit ut heller. det var parken och eftermiddags-dansgolvet som var själva grejen ju  <3

det var valborg 2017 det! känner mig trots allt oförskämt osliten efter helgen, var heller inte speciellt bakis under dagarna som gått vilket jag är tacksam för. tror inte jag hade orkat hålla igång i tre dagar annars! tack julle och finis för att vi fick komma ner och uppleva valborg med er <3 love you all, skål! 

Kommentera här: