Inhandling av stövlar och annat

Livet går sin gilla gång, idag ska vi till exempel fara ut till Tornby och inhandla två par stövlar till mig och Pierre. Insåg igår när det ösregnade något enormt att vi saknar dessa plagg, då vi klädde oss väl i galon på både byxor och jackor men saknade vettiga skodon. Båda gick ut i vita sneakers och kom hem dyngsura.. och är man blöt om tassarna spelar det ingen roll om man hållit sig torr i övrigt, man blir frusen ändå. Så idag ska alltså detta tråkiga, men ack så användbara, inhandlas.

Bild från igår, innan vi gav oss ut i regnrusket. Regn är bäst, så länge man är inomhus. Jag läser förresten fetaste boken nu, Det av Stephen King. Nästan 1400 sidor!!!

Zach mår bättre SOM FUCKING TUR ÄR (praise the lord eller nåt alltså, trodde ärligt att han skulle behövas tas bort från jordelivet under en period då det var riktigt, riktigt illa, och min semester var helt enkelt bara sorg). Idag gick vi till och med ända bort till utsiktsplatsen som morgonpromenad, och han var pigg och glad hela vägen. Blir visserligen lite loj vid hemkommandet men då får han smärtmedicin och får vila en stund innan maten serveras, och när han vaknar är han sig själv igen. Kanske att det alltid kommer vara så, kanske kommer han aldrig mer orka gå riktigt långt, men så länge han mår bra och är lycklig är jag och veterinären överens om att det är något värt att kämpa för (såklart!). Jag har rätt till att få smärtstillande utskrivet till honom under resten av hans liv om det är så, så skönt att veterinärerna har fått en mer human syn på det här med djur och smärta. Förr var det tydligen så att man ansåg att hundarna helst skulle gå med lite smärta för att de inte skulle förvärra sina skador utan känna sina begränsningar. Men så gör man ju inte med människor? Har man ont ska man få hjälp och så tänker de på Valla också och därför är jag oändligt tacksam <3 

Morgonpromenad ända hit <3

Kommentera här: