Förändring

OJ vilken vändning livet tagit! Fokus har ändrats totalt och livet inte längre kretsar kring mig själv utan kring någon annan. Jag har i princip inte tid till något annat än att kolla så att bäbi mår bra, att bäbi inte gråter, inte är hungrig, inte är för varm eller för kall eller för över eller understimulerad eller.. osv. Framförallt är jag en matmaskin numera och eftersom vi har fått en gnällig liten bäbi är det en bäbi som vill äta i princip jämt. Och då blir det mest att jag sitter i soffan. Det är svårt att hinna med hundar, hushåll och kompisumgänge, men det kommer väl, förhoppningsvis lär man sig det här lite bättre snart. Vi håller ju på att lär oss att vara föräldrar för sjuttsingen och då kan man inte ha allt för höga krav! Men djises vad ledsamt och värdelöst det känns när lillskruttan gråter. Gud. Hade aldrig kunnat föreställa mig. 


 
Men wow. Det är samtidigt väldigt häftigt, alltsammans. Vad annorlunda livet helt plötsligt är. 

Kommentera här: