Stress i magen när jag borde vara fullkomligt ostressad

OBS avbrott för whine. VARFÖR har jag så stressont i magen för. Varför lägger sig inte min himla magkatarr?!? Drog upp den deluxe igen i somras efter att ha haft den slumrandes en tid, visserligen även då på min semester!? Men då fanns det en rimlig förklaring - jag trodde liksom att jag skulle behöva ta bort Zach pga han var så himla himla dålig. Hela min semester spenderade jag i fåtöljen med honom skrikandes av smärta i en bur (för han var tvungen att vila och hållas stilla men han hade så otroligt ont) medans jag försökte föra anteckningar timme för timme om hans progress. Magen exploderade till sist av all oro och jag kunde inte sova eller knappt röra mig. 
Och nu är det tillbaka igen. Grejen är bara: JAG ÄR HEMMA. Jag jobbar inte. Jag borde vara så himla chill och må så himla bra? Visserligen är jag gravid. Ganska jättegravid i vecka 36, med halsbränna och svårt att sova. Men ändå. Har funderat en del och antar att det är flytten, i samband med renoveringen, i samband med det helt sjuka i att en ska bli förälder, i samband med att ansöka om föräldrapenning osv, som spökar. Känner bara en sån himla sorg att det inte ens i den bästa tänkbara situationen kan få vara så att kroppen slappnar av och mår bra, utan att den typ letar efter grejer att stressa upp sig över? Take a chill pill snälla magmun.

I veckan som kommer ska vi försöka tapetsera vårt sovrum, packa klart alla böcker och lådorna under sängen, besöka mormor och gå på amningskurs.  Det ska väl inte vara en allt för krävande vecka? Nä. Som sagt, dags för magen att lugna sig. Au revoir!

Kommentera här: