Elli växer så det knakar...

..och jag lär mig nya saker om henne varje dag. Jag får också validera gammal fakta om henne varje dag och lära om eftersom hon ändrar sig ifråga om vissa saker med jämna mellanrum. Något som är askul ena dagen är nästa helt ointressant. Men så är det väl hela livet, kanske med något kortare mellanrum. Just nu gillar hon: snuttefiltar, att "flyga runt" och titta på saker, sitta stilla för sig själv i beemoon och babbla, titta på när vi lagar mat, titta på när tvättmaskinen tvättar. Hon gillar inte att sitta i sele med ansiktet inåt, bli buren "inåt", åka bil, när det är för varmt och nappar.

Idag föll jag i fällan och beställde bokklubbserbjudande till henne. Men böcker är ju alltid bra och kul och är det inte bra så kan jag ju bara avbeställa? Blir dock alltid skeptisk när det kommer värsta tjocka reklambibban som säger massor om hur bra en produkt är men ingenting om hur det exakt går till. Nåväl. Några hundra i månaden för att flickebarnet ska få böcker att läsa känns helt okej. (Har också beställt Duktig Vovve-box denna månad så grabbarna är inte bortglömda! Nu ska bara jag komma ihåg att säga upp den prenumerationen när boxen är utskickad). 
 
Här är Elli när vi var hos mormor. Min mormor, Ellis gammelmormor.  Mormor plockade fram gamla bilder på mamma, alltså min mamma, och jämförde. Hon är väldigt lik henne! Mer lik mamma än mig faktiskt. Och mer lik Pierre än mig. Så spännande att se vad det blir för en liten filur vad tiden lider! Väldigt söt hittills i allafall <3

 
Håret ser långt ut framifrån men är bortnött där bak. Som en liten farbror! Hon är stark i nacken och pratar och babblar hittepåspråk hela tiden. Otroligt mycket saliv som rinner hela tiden så vi har dregglisar på när vi kommer ihåg. Hon har inte skrattat med skratt än men är väldigt glad av sig. Nu säger dock appen att hon är på väg in i utvecklingsperiod tre så det är kanske på väg att ändras... Se första stycket. 

Okej det var en märklig och hipp om happig uppdatering. Det blir väl så, man får passa på att skriva när man har tid! Snart får mamma och pappa (mormor och morfar? Hur ska jag skriva? Haha) sommarlov också och då kan vi tillbringa ännu mer tid där <3 Eftersom Pierre har börjat jobba nu så är det skönt att ha dem så nära. Eller ja det är det ändå. Men ni fattar. 

Nu ska jag mata baby och sedan ska vi gå spåret för idag är vädret lite kallare, dvs så MYCKET SKÖNARE. Är inget varm-sommar-fan såvida jag inte har pool, sjö eller hav nära till hands och det är väldigt sällan. PUSS

Kommentera här: