dags för en fantastiskt fin tävling i finland

är mitt uppe i packandet till JUKOLA. anmälde mig en fyllekväll hemma hos stina, påhejad av bakis, atte och fred. nu ska inte bakis med (vilket jäkla lurendrejeri, fara till indien på bästa jukolatid) men JAG är medtagen i lag (om än tjällmos) och ska därför få åka båt samt springa. åtta komma fem jäkla kilometer har jag "lite lätt sådär" och kommer  med andra ord vara DÖD efteråt. men, som marianne så vackert sa:



lär ju ha en hel del kontroller och JA jag måste verkligen försöka pricka dem (dvs inte bomma det vill säga ta dem direkt utan att springa något fel) för varenda liten droppe energi måste vårdas ömt om jag inte ska svimma. 

jukola är en fantastiskt fin tävling i finland förresten (det kanske hörs på ordet iofs) och hela resan är ett stort äventyr och en lång fest med inslag av tävlingsmoment. eller ja, festen börjar när man har sprungit klart. dessförinnan är det stenhård seriositet som gäller (orienterare ni vet) och jag tänker inte vara sämre för som sagt varje litet uns av energi som jag kan spara/ta till mig är guld värd (för jag är så pass otränad just nu). 56 minuter tippas vinnartiden på min sträcka, pappa sa att jag kan vara glad om jag klarar det dubbla och stärkte mig också med orden att "det är omöjligt att komma sist på jukola". och så är det ju också. i venlakavlen (damstafetten) är det ca 1300 startande lag i år och det måste således aaaalltid finnas någon som är sämre. förutom för den sista stackaren, haha. 

såhär såg det ut för tre år sedan (för jag hittade inga bilder från två år sedan?)


det var första gången tjejerna var med (ända gången för julia) och jag tror inte ens att jag sprang? men öl drack jag iallafall. haha. bilderna är dock endast från campingen - inga från själva tävlingen. haha. får ta fler i år. 

NU måste jag fortsätta packa och städa för medan jag far till finland far pierre till borlänge så time to clean up!
 

Kommentera här: