Att drömma. Att ryckas med. Att engagera sig!

HELA HJÄRNAN SNURRAR PGA INTRIGER INTRIGER INTRIGER. Och nej, not in real world som tur är. Utan i diverse andra medier. I tvspelet jag spelar atm (Life Is Strange), och i boken jag läser (Ängelns lek). Blandar rent av ihop huvudkaraktärerna och tänker att det är Max som helt plötsligt berättar om sin mörka författarkarriär i 20-talets Barcelona innan jag kommer till sans igen. Jag blir galen på att försöka utröna vem som är the bad guy och vilka som går att lita på!!!! Men jag måste erkänna att det är otrligt vad riktigt medryckande och spännande berättelser kan få en att känna. Att drömma. Att ryckas med. Att engagera sig! Bara det är viktigt, och bara det är värt tusentals guldmedaljer. Och då syftar jag kanske inte direkt på att jag själv är i extremt behov av engagemang, utan framförallt de många tomma ungdomar som jag säljer diverse steamkoder och riot points till varje dag. Med såna historier som den som presenteras i Life is Strange är inte hoppet om mänskligheten över. Spelar de sådana spel, och får tänka efter och fundera över sina handlingar och dess konsekvenser, så är det att likställa med vilken bra litterär upplevelse som helst. 

 
Önskar att jag hade någon av mina polare som spelat spelet så vi kunde diskutera! Magda väntar tills alla episoder är släppta, så det dröjer ett tag till. Jag vet att min nyanställde kollega Dan älskar spelet men vi jobbar tillsammans ganska sällan än så länge, och han är inte direkt någon jag ringer för att diskutera tvspelsintriger, haha. 

Nåväl! Nu ska jag iväg på inventering. Suck. Ha en fin torsdag vänner och fortsätt fascineras över fina, medryckande, fantastiska, sorgliga konstverk och historier!

Kommentera här: