Trettonde december

hej. kvällen är här och pierre har tagit nattningen, elli sover för nu. jag sitter vid datorn och pierre tittar på skitstörig asskrikig film (djungelboken 2 otecknad tror jag han sa att det var) på teven här precis bredvid. jag har visat min ovilja med lite onormalt höga suckar osv men han verkar ignorera mig rätt rejält. sjukt vad högljutt det är med film, "action", usch. 
 
 
snart börjar jag jobba igen. 2 jan är jag tillbaka i 635 linköping. oklart hur jag känner med det. har ju varit hemma i snart ett år, så självklart känns det lite konstigt. samtidigt är det lite skönt att bli en människa igen, jag är liksom lite undangömd här hemma och lever i min egen lilla grotta typ. allt är så olikt sedan jag slutade. nytt hem, ny person, ny hund. ska bli spännaned att kombinera jobb med allt det här nya. går det?
 
julen närmar sig och vi ska fira i borlänge. första gången jag inte firar hemma med familjen, första gången någon alls i familjen inte är hemma med alla andra på jul, och det känns tungt. har ingen julkänsla och längtar tills vi kommer tillbaka hem. inte för att jag inte vill fira med pierres familj - jag vill bara inte missa vårt. julen är verkligen min allra bästa högtid och det känns så sorgligt att inte vara med dem jag älskar mest när jag för en gångs skull är ledig i samband med julen. :(((
1 Lojsi :

skriven

Ja gud att vi ska börja jobba. Och grabbarna gå hem. Hur snabbt har detta gått liksom?!!! Orkar INTE!!
Satt också och filade på ett inlägg on just detta. Kommer inom kort!

Och julen
Ja jobbigt när de bor sp långt isär, svårt att åka emellan liksom. Och första barnbarnet för alla så alla vill ju såklart fira med er nu när lillan står i centrum.
Ni får försöka ha minijul med Alméns.

2 Lojsi :

skriven

Ja gud att vi ska börja jobba. Och grabbarna gå hem. Hur snabbt har detta gått liksom?!!! Orkar INTE!!
Satt också och filade på ett inlägg on just detta. Kommer inom kort!

Och julen
Ja jobbigt när de bor sp långt isär, svårt att åka emellan liksom. Och första barnbarnet för alla så alla vill ju såklart fira med er nu när lillan står i centrum.
Ni får försöka ha minijul med Alméns.

3 Lojsi :

skriven

Ja gud att vi ska börja jobba. Och grabbarna gå hem. Hur snabbt har detta gått liksom?!!! Orkar INTE!!
Satt också och filade på ett inlägg on just detta. Kommer inom kort!

Och julen
Ja jobbigt när de bor sp långt isär, svårt att åka emellan liksom. Och första barnbarnet för alla så alla vill ju såklart fira med er nu när lillan står i centrum.
Ni får försöka ha minijul med Alméns.

4 Lovisa:

skriven

Har alltid tänkt på det här med julen, och ens partner. Vi firar vartannat år med mammas släkt och det andra med pappas. Jag är ju en gudomligt familjekär person. Och en jul-nörd. Så för mig är ju varje jul helig. Kan typ inte se hur jag skulle kunna fira den någon annanstans. Det kanske löser sig?

Omg. Hur känns det med GS igen? ♥

Svar: Samma här ju. har alltid firat på skilda håll, eller så har pierre firat med oss, men jag har vägrat åka någon annanstans. Men nu när vi har barn vill vi inte längre dela upp oss, och då kändes det rättvist att fira med dem. Dels för att de träffar Elli mer sällan, och just för att pierre ju firat med oss men jag aldrig med dem. Men det är en sorg alltså! Att missa julen. Att inse att den antagligen för alltid är lite förändrad. Så småningom kanske vi till och med firar själva här hemma för att slippa välja. Men ja, vi får se. Längtar redan till nästa år och vanligt hemmafirande igen!
Haha det känns rätt uselt om jag ska vara ärlig. Hade inte tänkt komma tillbaka. Men så skaffade Pierre nytt jobb och fick endast 3 månader pappaledighet, och då kändes det enklast att gå tillbaka i de tre månaderna. Så får jag söka mig vidare sedan. Ska inte jobba som chef dock så det känns rätt skönt!
amandahildur.blogg.se

Kommentera här: